Creature Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Eg lurer på å kjøpe denne UPS'en siden den skal vera stille, den er enkel å plassere samt den har programmer som largrer dataen (anner ikkje kor godt dette fungerer....) Er det noen som har erfaringer med denne UPS'en eller veit om noen andre gode UPS'er i samme prisklasse (3000)? http://www.mgeups.com/products/pdt230/smal...ep/ellipsep.htm Lenke til kommentar
fredster Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Sjefen min dreper meg hvis han ser dette, men skitt au.... Det er absolutt en bra UPS ! Husk bare på å få dimensjonert den skikkelig med tanke på at du muligens skaffer deg en større maskin, eller mer utstyr senere. I tillegg må du huske oppstartsbelastningen.... noe som normalt sett ikke er noe særlig problem på "vanlige" hjemme-PC`er. PS ! Har du en laserprinter, så IKKE KOBLE DENNE TIL UPS`EN ! Mvh Fredster Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Jeg har en MGE ups på 1100VA og er fornøyd med den. Overvåkingsprogrammet er bra, man kan f.eks få ut grafisk spenning inn, strømforbruk, effektforbruk, batterikapasitet osv osv. Har ikke hatt noen problemer whatsoever med den. Jeg har en 21" skjerm, 250W psu ( som driver mye ) og et adsl modem tilkoblet. Mitt forbruk er ca 290VA og min ups kan holde systemet oppe i ca 25 minutter med nye batterier ( de må skiftes hvert 3-5 år, avh. av kvalitet, noen batteri kan vare i 10 år men koster mye $$$ ) Den har koblet seg inn flere ganger ved strømbrudd, jeg har ikke merket noen ting under koblingen. Lenke til kommentar
Creature Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Syns dere den bråker mye? Fungerer den der funksjonen som skal lagre all data før den skrur seg av? Lenke til kommentar
fredster Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Det er her jeg slutter å si hva jeg mener.... Eller hva sier du HONDA !? Jeg jobber for en konkurrent av MGE, og det ble litt for mye for Honda at jeg faktisk refererte til noen undersøkelser utført av bla. IBM og MMI.... Jeg kan nok ikke si noe her inne uten at han hisser seg opp over det han mener er salg fra min side. Dermed må du nok desverre greie deg uten hjelp fra en som tross alt selger UPS daglig. Resultatet hvis jeg skriver noe her, er at dagen etter ligger det en kommentar i samme emne. Synd at slike folk skal ødelegge et forsøk på å hjelpe andre... Jeg foreslår at du søker på innlegg fra "fredster", så finner du endel linker til litt matnyttig info. rundt UPS`er. Lykke til ! Mvh Fredster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå