Gå til innhold

Partibarometer for juli 2006

Partibarometer for juli 2006 (forrige måneds resultat i parentes)  

113 stemmer

1. 1. Partibarometer for juli 2006 (forrige måneds resultat i parentes)

• Demokratene [ 2 ] [0.46%] [ 0 ] [0.00%]
      0
    • Det Liberale Folkeparti [ 13 ] [2.97%] [ 8 ] [2.69%]
      2
    • Fremskrittspartiet [ 129 ] [29.45%] [ 75 ] [25.25%]
      30
    • Høyre [ 61 ] [13.93%] [ 51 ] [17.17%]
      21
    • Kristelig Folkeparti [ 12 ] [2.74%] [ 4 ] [1.35%]
      2
    • Kystpartiet [ 3 ] [0.68%] [ 3 ] [1.01%]
      0
    • Pensjonistpartiet [ 1 ] [0.23%] [ 1 ] [0.34%]
      1
    • Rød Valgallianse [ 19 ] [4.34%] [ 23 ] [7.74%]
      5
    • Senterpartiet [ 10 ] [2.28%] [ 9 ] [3.03%]
      3
    • Sosialistisk Venstreparti [ 31 ] [7.08%] [ 21 ] [7.07%]
      9
    • Venstre [ 30 ] [6.85%] [ 17 ] [5.72%]
      11
    • Norges Kommunistiske Parti [ 4 ] [0.91%] [ 2 ] [0.67%]
      1
    • Det Norske Arbeiderparti [ 82 ] [18.72%] [ 44 ] [14.81%]
      16
    • Kristent Samlingsparti [ 0 ] [0.00%]
      1
    • Miljøpartiet De Grønne [ 4 ] [1.35%]
      1
    • Blankt [ 19 ] [4.34%] [ 16 ] [5.39%]
      5
    • Ville ikke stemt [ 22 ] [5.02%] [ 19 ] [6.40%]
      5

Anbefalte innlegg

Går fra FrP til Venstre denne gang. Selv om det hadde vært morsomt med FrP i regjering har Venstre en mer prinsippfast politikk føler jeg. Syns også at FrP går lengre og lengre til venstre på skalaen.

6470972[/snapback]

Vil Venstre åpne velferdssamfunnet vårt helt for fri innvandring?

6473404[/snapback]

Venstre vil åpne mer for arbeidsinnvandring...

Edit: og det er viel ingen bombe at jeg også denne gangen stemte venstre :)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi
Jeg stemte FrP, ettersom jeg føler at det er disse som er mest handlekraftige av de partiene jeg støtter mest.

6473511[/snapback]

Er det de som er mest handlekraftige eller mest høyrøstede?

Lenke til kommentar

6473404[/snapback]

Ok, det er ikke så dumt. Men jeg mener å ha lest et intervju med Thommessen om at de ville åpne grensene på vidt gap for hvem som helst.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6473404[/snapback]

Ok, det er ikke så dumt. Men jeg mener å ha lest et intervju med Thommessen om at de ville åpne grensene på vidt gap for hvem som helst.

6479148[/snapback]

Hva er galt med å åpne grensene for hvem som helst? Konkurranse makes the world go round.

Lenke til kommentar

6473404[/snapback]

6479148[/snapback]

Hva er galt med å åpne grensene for hvem som helst? Konkurranse makes the world go round.

6479370[/snapback]

Vanligvis pleier ikke konkurrentene å betale hverandre, slik som trygdesystemet fungerer..

Lenke til kommentar
Hva er galt med å åpne grensene for hvem som helst?

Det er galt fordi velferdssamfunnet ikke kan fø på hele verden. Hvis vi skal åpne grensene fullstendig så må velferdssamfunnet legges ned først.

Konkurranse makes the world go round.

Her er det ikke snakk om konkurranse, men om bærekraft.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6473404[/snapback]

6479148[/snapback]

6479370[/snapback]

Vanligvis pleier ikke konkurrentene å betale hverandre, slik som trygdesystemet fungerer..

6479416[/snapback]

Er "vi" for fri konkurranse eller ikke?

Lenke til kommentar

6473404[/snapback]

6479148[/snapback]

6479370[/snapback]

6479416[/snapback]

6479673[/snapback]

Spørs hvem disse "vi" er.

Lenke til kommentar

6473404[/snapback]

6479148[/snapback]

6479370[/snapback]

6479416[/snapback]

6479673[/snapback]

Virker som normen er fri konkurranse så lenge det ikke rammer noen..

Endret av smoothie
Lenke til kommentar

Stemte ved denne anledning FrP av den grunn Høyre desverre ikke fenger enda. Vipper mellom Høyre og FrP, men etter sist helgs kjøretur på 15 timer så blusset min forbannelse om rævkjørt vedlikehold på infrastruktur (les: vei) at jeg heller mot FrP som virker som ønsker å innse at vei er en investering og det ikke blir inflasjon ved innleie av utenlandsk arbeidskraft.

Noen må også ta avstand fra det grusomme SV (SV mener jeg er en trussel mot det Norske og til dels frie samfunnet.)

Lenke til kommentar
Jeg stemte FrP, ettersom jeg føler at det er disse som er mest handlekraftige av de partiene jeg støtter mest. De kunne gjerne beveget seg litt lengre mot en liberal linje, men jeg synes ikke de er så aller verst der de holder seg nå.

6473511[/snapback]

Hvor mener du Frp burde vært mer liberale? Er de ikke sosialdarwinistiske nok for deg?

Lenke til kommentar
Hvor mener du Frp burde vært mer liberale? Er de ikke sosialdarwinistiske nok for deg?

6485829[/snapback]

Det er ikke nødvendig å tolke folk i verste mening til enhver tid. Nå skal ikke jeg uttale meg på Zethyrs vegne, men det er vel ikke sosialdarwinistisk å mene at Frp burde være mer liberale på områder som for eksempel innvandring og homofili?

Lenke til kommentar

6485829[/snapback]

Det er ikke nødvendig å tolke folk i verste mening til enhver tid. Nå skal ikke jeg uttale meg på Zethyrs vegne, men det er vel ikke sosialdarwinistisk å mene at Frp burde være mer liberale på områder som for eksempel innvandring og homofili?

6486217[/snapback]

Å være positiv til innvandring er faktisk sosialdarwinisme, da det presser de svake i samfunnet. Ellers, så er tar man for det meste rett om man tolker folk i værste mening. Når det gjelder DLFere, så er vel rationen folk som tror på det versus onde psykopater som lyver for å påføre andre lidelse 1 til 219 :p

Lenke til kommentar
Hvorfor mener du innvandring er sosialdarwinisme? Ble du rasist nå nettopp eller har du vært det lenge?

6486297[/snapback]

Har jeg noengang hevdet jeg ikke er rasist? Jeg mener ikke at andre raser er mindreverdige og må knuses, men jeg mener at folk har ulike egenskaper basert på rase. Jeg mener blant annet at indere og kinesere genetisk sett er mindre empatiske enn andre, at svarte har lavere IQ enn hvite og kinesere har enda høyere IQ enn hvite igjen og at ting som impulskontroll og lignende også er genetisk, og ulikt rasene imellom.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...