Maroder_S Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Men Skrue, tenk hvor forferdelig du vil få det til våren og neste sommer! Det vil jo føles fælt, og du vil hele tiden føle at det er opplegget ditt det er noe galt med, for det KAN da ikke bli SÅ varmt?? :smile: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-18 22:13, skrev Maroder_S:Men Skrue, tenk hvor forferdelig du vil få det til våren og neste sommer! Det vil jo føles fælt, og du vil hele tiden føle at det er opplegget ditt det er noe galt med, for det KAN da ikke bli SÅ varmt??:smile: Har kjørt med dette opplegget siden i sommer, men selv når det var som varmest ute (26-27grader), så klarte jeg allikevel å holde CPU-temp under 40grader! Så jeg tror ikke det blir så forferdelig allikevel! Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-18 22:11, skrev Skrue: Quote: Den 2002-10-18 21:52, skrev InZomnia: nydelig da :smile: selv uten tilførselen av de 2,6 gradene, vil boxen holde seg stabil da ? sånn hvis du skal på lan, flytte boxen ett annet sted eller noe sånt ? Opplegget er slik laget at jeg godt kan plassere maskinen hvorsomhelst ja, selv om jeg da må nøye meg med vanlig romluft. Skjønner ikke helt hva du mener med stabil? Om det er tempen du mener, så vil nok den stige endel. Og må nok også klokke ned litt, antagelig. Tror nok aldri at du får se meg på noe lan gitt! Er nok litt for gammal til det. :sad: mente at maskina er stabil :smile: liker bare ikke det å klokke ned, hvis ikke hadde jeg mekka noe lignende med engang _________________ Epox 8KHA+ AMD Athlon XP 1500+@1,6ghz 20Gb Samsung hd 80gb caviar Hercules Kyro II 4500@185mhz Vannkjøling [ Denne Melding var redigert av: InZomnia på 2002-10-19 18:31 ] Lenke til kommentar
The_KaZe Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Quote: Den 2002-10-16 22:56, skrev the best one:jeg kjører faktisk med sidedørene av! herregud så høy temp, tok ut min xp 1600+ fra samme maskin idag og den hadde 52 grader idle med dørene på. mens xp 2200+ har idle temp på 66-67 med dørene av.. hva i ******* er feil?? med side dørene på får jeg over 70 grader... 72-74 ca. Har du i det hele tatt kabinett vifter ? i så fall ville jeg annbefale og sette de litt strategisk.... Så det ble en "artig" luftstrøm inne i kabinettet :smile: Lenke til kommentar
manpower Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Quote: Den 2002-10-18 21:31, skrev Skrue: Quote: Den 2002-10-18 20:38, skrev InZomnia: huff, åssen får du sånne fine temperaturer ? :smile: åssen radiator osv ? Vel, må innrømme at "me har juksa litt" Mye av utstyret er hjemmelaget. Radiator, vannblokk og tank er self-made. Men det som virkelig gjør susen, er direkte tilførsel av luft til kabinettet utenfra, og akkurat nå har jeg en lufttemperatur i kanalen på skarve 2,6 grader. Og da får man jo hyggelig vanntemp / CPU-temp også! :smile: Det finnes også en luftkanal inne i kabinettet, som fører luften direkte fra radiatoren i bunnen av kabinettet opp til vifta i front, som i sin tur fører den (hehe) "varme" lufta fra radiatoren ut i rommet. Lufta ut fra kabinettet holder forøvrig mellom 17 og 18 grader. Kan jo samtidig fortelle at det var Hondaen som i sin tid provoserte meg litt, ved å påpeke det "uhyrlige" ved å sende / hente varm luft fra kabinettet til radiatoren! Og dermed gikk jeg i tenkeboksen. Resultatet ble altså, enkelt forklart; Klippe hull i bunnen av kabinettet, legge radiatoren dit, bygge tett plexi-kanal fra radiator til vifte i front. Kald luft blir derved hentet gjennom bunnen i kabinettet og sendes ut i front. Siden har jeg laget (nok en) kanal som er direkte tilkoblet bunnen av kabinettet, og som henter luft gjennom en ventil i ytterveggen. Etterhvert som kuldegradene trenger seg på, så tenker jeg nok at både vanntemp og CPU-temp skal vise adskillig lavere temperaturer! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-10-18 23:34 ]</font> har du no tegning på den osv. hadde vært spenede å sett den saken! jeg som bor i karasjok hadde vel hatt en liten fordel av det systemet ditt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå