Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2mbit mobilt bredbånd? WTF!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å fyttgrisen. har dere sett straffen for å overskride månedsmengden på 1 GB?

0,75 kr PER MEGABYTE!

6470289[/snapback]

husker da telenor hadde lignende

når man lasta ned 1gb fikk man isdn fart ;P

fikk fylt opp den 1gb på surfing og msn på litt over ei uke...

Lenke til kommentar
Jeg hadde satt mye mer pris på 500kbit/s uten den 1GB begrensningen... Hva skal man med 2mbit/s om man kun kan laste ned 1GB i måneden uten at det blir sinnsykt dyrt?

6470706[/snapback]

Tja, er enig i at 1GB er litt lite men man kan antagelig ikke åpne for fri bruk før man eventuellt har bygget ut med bedre infrastruktur, har testet denne løsningen og det fungerte utmerket, helt rå dekning sammenlignet med TN/Netcom sin UTMS/3G.

Lenke til kommentar
Aha så ikke at det var begrensning på 1gb. for noe jævla lureri sier jeg bare as. håper ingen kjøper denne løsningen så selskapet går konkurs. blir så forbanna på slike lure løsninger grrrrr :-(

6473121[/snapback]

Det håper jeg ikke, det er mange som kan ha stor nytte av dette.

De skal jo komme med telefoner også, noe som også kan være ett etterlengtet tilbud for mange.

Lenke til kommentar
Aha så ikke at det var begrensning på 1gb. for noe jævla lureri sier jeg bare as. håper ingen kjøper denne løsningen så selskapet går konkurs. blir så forbanna på slike lure løsninger grrrrr :-(

6473121[/snapback]

Det håper jeg ikke, det er mange som kan ha stor nytte av dette.

De skal jo komme med telefoner også, noe som også kan være ett etterlengtet tilbud for mange.

6473253[/snapback]

Iallefall for de som savner NMT kubben sin. Men da må de se å få ut fingern før 3g telefonene får et for godt fotfeste.

Betamax var en bedre standard enn VHS. Vi så jo hvordan det gikk.

Lenke til kommentar

6473121[/snapback]

En totalt unødvendig kommentar. Det er langt ifra lureri, de opplyser om denne begrensningen i sin prismodell, som man uten problemer finner frem til. Å ønske et firma konkurs fordi de setter en begrensning på antall GB er vel litt å overdrive, du er ikke tvunget til å kjøpe denne løsningen. Btw. hvis det hadde gått som du ønsker hadde både Telenor og Netcom gått konk, og hva hadde vi sitti med da? Ikke noe bedre enn det vi har idag ihvertfall.

Netcom tilbyr tilsvarende med 3G (og dermed lavere fart) til sine kunder, Telenor har ikke engang kastet seg på bølgen (med fastpris, de tar for de første 50 Mb og så for de neste 10 hele veien, med en makspris på 1100 kroner!!), mens dette firmaet leverer 2 mbit med en begrensning på 1 GB eller for noen flere kronasjer i mnd. får du 2 GB.

Pris heller den überstore CDMA guden for at de utvikler dette i Norge og tilbyr oss 'ikke verdige' dette! :thumbup:

Endret av Sharkey
Lenke til kommentar

Don't believe the hype: Tester av systemet har gitt hastigheter i 300kbps området, 2 megabit er nok desverre fri fantasi. Aftenposten skrev om dette for kort tid siden...

Selvfølgelig mye bedre enn GSM, men langt unna det de lover...og dette er før nettet blir virkelig belastet...

Lenke til kommentar
Telenor har ikke engang kastet seg på bølgen (med fastpris, de tar for de første 50 Mb og så for de neste 10 hele veien, med en makspris på 1100 kroner!!)

Ehh... jo, jeg har fastpris på datatrafikken på mitt Telenor abon. Husker ikke hva mnd. prisen var, men det er rundt 400 kr.

Lenke til kommentar

Sikkert grei løsning for de som bruker nettet lite, eller som nett på hytta.

Personlig hadde jeg heller gått for en 3G/EDGE løsning til 500kr pr måned med ubegrenset bruk, spesielt siden hastighetsforskjellen ikke er særlig stor.

Tror faktisk de må gjøre noe med begrensningen eller pris på overforbruk.

Hva om man fikk ISDN hastighet etter at kvoten var brukt opp?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er vel NMT 450-nettet de bruker, hvis jeg ikke tar feil?

Det har jo latterlig stor dekningsgrad. Mitt faderlige opphav bygger hus paa ei oey here nede i syd hvor det vel og merke er tilgang til PSTN og ISDN, men foreloepig ingen DSLAM'er i sentralen.. saa da blir det nok ice.no for ham, spesielt med tanke paa daarlig 3g-dekning.

Lenke til kommentar

Det har jo latterlig stor dekningsgrad.

6577594[/snapback]

Med alle sendere utbygget, ja. Men pr. dags dato er det bare sør-norge hvor det er delvis tilfelle. I nord-norge gir Netcom og Telenor EDGE dekning som er mange ganger overlegen ICE. Nedlastningsgrensen til ICE er et kapittel for seg selv... :nei:

Endret av Arctic
Lenke til kommentar

Det har jo latterlig stor dekningsgrad.

6577594[/snapback]

Med alle sendere utbygget, ja. Men pr. dags dato er det bare sør-norge hvor det er delvis tilfelle. I nord-norge gir Netcom og Telenor EDGE dekning som er mange ganger overlegen ICE. Nedlastningsgrensen til ICE er et kapittel for seg selv... :nei:

6581500[/snapback]

Vet det...

De kan ikke kjøpe opp det telenor selv bruker en del av fortsjatt.. viss jeg ikke tar feil brukes 450 til adnre ting også

Lenke til kommentar
Ice har kjøpt opp de gamle senderene til telenor, og derfor leverer kunn bredbånd over disse... ganske spesielt :S

6576930[/snapback]

Dette er CDMA450 og har ingenting til felles med NMT annent enn frekvensene, konsesjonen til Telenor gikk ut og de la ned sitt analoge NMT-nett og konsesjonen på disse frekvensene ble lagt ut av PTT.

Lenke til kommentar
Ice har kjøpt opp de gamle senderene til telenor, og derfor leverer kunn bredbånd over disse... ganske spesielt :S

6576930[/snapback]

Dette er CDMA450 og har ingenting til felles med NMT annent enn frekvensene, konsesjonen til Telenor gikk ut og de la ned sitt analoge NMT-nett og konsesjonen på disse frekvensene ble lagt ut av PTT.

6582508[/snapback]

Jepp, TN sitt NMT nett er revet ned for lenge siden. Det eneste som ble igjen er antennekablene. :cool: Så ICE må inn med nytt senderutstyr, og det kan jo fort ta lit tid før det er dekning i hele landet.

Skjønner godt at de har satt en begrensning på 1 Gb jeg. Husk att abonentene i et område deler på et begrenset frekvensområde. Skulle alle ha fri bruk kunne i teorien et par fildelere el. strupet kapasiteten på et stort område. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...