Gå til innhold

kan noen hjelpe meg med min AMD athlon xp 1900+ og mitt MSi

Joakim87

Anbefalte innlegg

jeg sliter med at cpu'en min en amd athlon 1900+ bare er 1200Mhz dette skjer fordifbs bare står på 100mhz i steden for 133... men vis jeg stiller den til 133 starter opp pcen så tar det ikke lang tid fær en "Bluescreen" kommer opp.... det står.... Windows xp er redd for og skade seg selv..... vis dette er første gang denne skjermen kommer opp prøv og restart pc'en.... dette har jeg gjort 10000000 ganger (eller ikke fult så mange da, men mange nok) Etter restart stiller fbs seg til 100mhz og så er det påen igjen.... jeg har også lett etter den såkalte "jumper 17" som skal kunne stille fbs på hovedkortet men jeg tror ikke det finnes en slik jumper på mitt MSI 745 hovedkort!

KAN NOEN HJELPE MEG??????

Takker for alle svar.....:wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min amd athlon 1900+ yter bare 1200mhz vis jeg stiller fbs til 133 og restarter maskinen så tar det ikke lang tid før det kommer opp en "Bluescreen" windows xp er redd for og skade seg selv.....bla bla bla.... jeg restarter maskina og da er fbs'en tilbake på 100 så er det på'en igjen... kan noen hjelpe meg med dette problemet???

jeg har også prøvd og finne denne "jumper 17" som skal stille fbs'en på hovedkortet men det ser ikke ut til at mitt hovedkort har denne jumperen...

takker for alle innlegg som kan være til hjelp...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-16 19:52, skrev Kamerat:

Noen forslag til hva som kan være feil:

-For svak strømforsyning.

-For dårlig kjøling av prosessor.

-RAMet presses for hardt.

-Feil på hovedkort.

-Feil på prosessor.

-Feil på RAM.

jeg har 300w power er det for lite???

Cpu vifta skulle heller ikke være noe problem fordi den skal tåle cpu'er opp til 2,2 Ghz

rammen min skal også tåle dette

DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC266MHz)dette er rammen min.... kan det være feil på hovedkortet da???

Lenke til kommentar

Prøv prosessoren din på et annet hovedkort og en annen prosessor på ditt hovedkort.

Da finner du ut om det er CPU eller HK som er problemet/defekt.

Gjør også det samme med RAM`en.

[Edit: Skriveleif, er vel vanlig det!]

Forumet beste side finner du her.

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-10-16 20:01 ]

Lenke til kommentar

Jeg har ikke akkurat noe lager av Hk, prossesorer og ram brikker.... :wink: har ikke anledning til og prøve delen på noen annen pc tror jeg... har byggd pcen selv og er bare 15 år så har ikke akkurat mye med penger... jeg har en annen pc men det er en p2 350mhz med sd ram kan denne hjelpe med på noen måte?

Lenke til kommentar

HEHE.... takker for innspill men tror jeg fiksa det nå vis ikke den irriterende bluescreen'en kommer opp da... stille på clock ratio'en ...(til 12 i steden for auto)

133*12=1596 altså 1596MHz er ikke dette riktig a? si ifra vis det er feil.... hehe

Lenke til kommentar

stilte du inn fsb i bios??

pleier jo å være dipswitcher o.l. på slike kort..... vet om mange som har stilt fsb i bios, og det er ikke alltid så lurt..... i hvertfall ikke hvis du har muligheten til å stille inn jumper/dipswitch...

alexio

Lenke til kommentar

Hei!

Prøv å opdatere biosen til versjon 1.3 hvis du bruker PC2100 ram eller 1.6 hvis du bruker PC2700 ram. Ellers kan du jo se etter at du ikke har på for MYE kjølepasta på cpu'n og ikke sett instillingene på AUTO i bios. Mange har opplevd problemer både på ram og cpu, hvis de setter instillingene på auto.

Mvh Fredrik

-En kjempefornøyd XP2000+ og MSI745U bruker :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...