Gå til innhold

På jakt etter en MP3 telefon.

Anbefalte innlegg

Hello alle sammen:D

siden min mp3 spiller vart stjelt og jeg har en GAMMEL telefon tenkte jeg på å slå 2 fluer i en smekk..

Jeg har i en lengre tid vært nokia fan, så det er det jeg sikter etter no også, men er åpen for alle forslag (uten om SE).

jeg har lest litt om N91, men likte design på denne svært dårlig. får å ikke snakke om tastene..

har sett litt på N72 som jeg likte svært godt, men vet lite om denne.. jeg kommer ikke til å kjøpe noe "i dag" så kan godt vente litt vist det kommer noen høvdinger snart.

så mitt spm er, hvilken telefon anbefaler dere som har peiling på slikt? :D

ser at N91 bruker Symbian OS 9.1, menst N72 (som er en nyere telefon) bruker Symbian ver. 8.1a. hva er grunnen til at det går "bakover"?

kilder: N91 og N72

Edit: har ALDRI hatt en mp3 telefon.. så hvordan er bateriet på de. bruker mp3 spiller mye. så savnet er stort

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fant denne testen av N72 og må si at dette så myket bra ut.. eneste jeg ikke likte var trege menyer.. 3g trenger jeg egentlig ikke. og koster rundt 2400 Danske kr.

noen andre som har andre forslag om andre nye telefoner som kommer eller flere tester/info om N72?

vet at N72,N73 og N93 har egen post, men der går det for det meste i N73 og N93.

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Ville ikke ha valgt noen av dem, da jeg syns de er altfor store.  Alternativer:  Qtek 8300, eller dersom du ikke trenger smartphone egenskaper SE W810i.

6469869[/snapback]

takker for svar.. er ganske "noob som det heter" i mobil verden, så kunne du fortelle meg hva smartphone er :blush:

Lenke til kommentar
Nokia har ingen MP3 telefon som er bedre en SE sin W810i

6469878[/snapback]

kanskje de ikke har det no, men n72 kommer no snart. hvordan er den i forhold til W810i?

6469885[/snapback]

N72

W810i

W810i fikk bare en 4 fordi den ikke var så veldig forskjellig fra W800

Uansett så begynner den å bli ganske gammel så kanskje du burde velge en N72

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar
” takker for svar.. er ganske "noob som det heter" i mobil verden, så kunne du fortelle meg hva smartphone er”

En smartphone eller en smart telefon på norsk er en telefon med operativsystem som det går an å kjøre andre programmer til en de som er forhåndsinstallert, de kalles gjerne tredjepartsprogrammer. Det her kan være fint hvis du har behov for det mens for andre vil det holde lenge med de forhåndsinstallerte programmene. På wikipedia.org kan du lese mer om smartphones Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Smartphones

Også til hovedtemaet nemlig ”mp3 telefon”. Spørsmålet er for det første hva en ”mp3 telefon” er og hva men krever av en ”mp3 telefon”. For eksempel hvilke musikk formater vil man spille på dem, hvor mye minne trenger man, og vil man koble til egen hodesett?

Her på amobil har de laget en guide får det temaet som du tar opp som jeg anbefaler deg å lese først. Artikkelen finner du her: http://www.amobil.no/guider/multimedia/mp3...paa_1-2-3/21311

Også til sist vil jeg komme med et forslag på ”mp3 mobil”. Nemlig Nokia 3250, det som jeg synes er fint med denne telefonen er at den støtter veldig mange formater.

Utdrag fra mobile-review sin test av mobilen…

” The phone supports the following music formats: eAAC+, AAC+, M4A, MPEG-4 ACC LC, LTP, MP3, AMR-NB, AMR-WB, 64 polyphonic MIDI , RealAudio Voice, RealAudio7, RealAudio8, RealAudio10, WMA. The most interesting ones from the big list are: mp3 (all bitrates including variable are supported), AAC in all variations (for iTunes lovers)”.

Hele testen kan du lese her, Link: http://www.mobile-review.com/review/nokia-3250-en.shtml

Eller så kan du lese en test av mobilen gjort her på amobil, Link: http://www.amobil.no/tester/mobiltelefoner...5426/konklusjon

Lykke til…..

Lenke til kommentar

Etter det jeg har forstått så setter du mest vekt på MP3 funksjonen, så jeg Er nok enig med m3. Du burde ta en titt på Nokie 3250 og Nokia N73 (som kommer ut seint i august). Nokia 3250 er jo nesten en ren musikk mobil, siden de fokuserer på alle de forskjellige formatene. Det er foreløpig ingen omtale e.l om N73, men det står generell info om N73. Det kan du sjekke på bl.a ''Sammenlign funksjonen'' på høyre side når du er på forsiden til amobil.

Lykke til med kjøpet ;)

Lenke til kommentar
Nokia har ingen MP3 telefon som er bedre en SE sin W810i

6469878[/snapback]

Ehh jo. N91.

Pluss at musikkdelen på N-mobilene er minst like bra som W810i sin. Det er bare det at de ikke markedsføres som musikkmobiler.

MysticoN, Det stemmer men N73 er en fullverdig mp3-mobil den også.

Lenke til kommentar
N6233 sine stereo (3D sound) høytalere "blåser skjorta" av samtlige nevnte mobiler!

Forresten, hvordan "måles" en bra/dårlig mp3-mobil?  :hmm:

6475031[/snapback]

en mobil (f.eks N91) som er laget for mp3 vil være bedre enn f.eks N80.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...