Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linjestabilitet og SNR margin (endret navn)

Anbefalte innlegg

Jeg må ha noen av de minst stabile linjene Telenor kan levere. Andre som har erfaring med dårlige linjer?

juni-juli (229 ganger nede) til nå.

mai-juni (325 ganger nede)

april-mai (111 ganger nede)

mars-april (91 ganger nede)

januar-februar (705 ganger nede)

Og de makter ikke å gjøre noe med det. :mad:

Dette bildet fra modemet er helt vanlig spesielt etter 22 på kvelden og utover.

Og som ikke det var nok. Akkurat i det jeg skulle poste denne, var linja nede igjen.

:nei:

Edit: slo sammen januar og februar.

EDIT: Dette temaet het "En helt vanlig telenor dag..." tidligere.

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken hastighet har du ?

Jeg har 400/100 Kbit i fra Telenor.

pga 700/200 var ustabilt...

De sa at linja mi, takla 1000/250 men, da ville jeg få det problemet du har nå... (sa de, nede tider 24/7)

fikk krangla meg til 700/150... men den var for ustabil...

og hastigheten ble satt ned til 400/100.. nå er den 100% stabil!

Ps! av og til får jeg 500/400 :hmm:

Endret av Beer£and
Lenke til kommentar

Min NGT adsl2+ 20000/1200 ligger som regel på 10000/700, men jeg opplever sjeldent nedetid. Det kan være du bor for langt fra sentralen, eller at linja er dårlig. Overbelastet kanskje, eller lekkasje på knutepunkt. :hmm: Sjekk om det finnes andre alternativer enn adsl der du bor. Peser du Telenor litt så tror jeg du vil få en kompensasjon for en såpass ustabil linje. :)

Lenke til kommentar
Hvilken hastighet har du ?

Jeg har 400/100 Kbit i fra Telenor.

pga 700/200 var ustabilt...

De sa at linja mi, takla 1000/250 men, da ville jeg få det problemet du har nå... (sa de, nede tider 24/7)

fikk krangla meg til 700/150... men den var for ustabil...

og hastigheten ble satt ned til 400/100.. nå er den 100% stabil!

Ps!  av og til får jeg 500/400  :hmm:

6469736[/snapback]

Jeg har 3,6Mb ned of 448kb opp. Men linja skulle tåle minst 4Mb. De har visst forsøkt å stabilisere linja uten hell. Nå må jeg visst ta meg en runde til med de.

Lenke til kommentar
Syke tall! Du burde nesten få pengene tilbake.

6469737[/snapback]

Må nok ta en runde med de ja. Lite brukervnnlig å være nede en+ gang(er) i timen.

Det kan være du bor for langt fra sentralen, eller at linja er dårlig. Overbelastet  kanskje, eller lekkasje på knutepunkt.

6469802[/snapback]

Det er visst noe i den duren ja. Vel Hva kan jeg si. Bygg nytt. Utbedre! De håper sikkert på det men det blir ikke færre ADSL abonnenter på sentralen fremover....

Ville klaget groteskt..

6469803[/snapback]

Som sagt. Lader opp til en ny runde. Bl.a. her.

(måtte vente på linje for å poste dette svaret....) :mad::mad::mad:

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar

Skift til en lokal internett levrandør :)

Det hjelpe veldig mye i mange tilfeller.

De har som regel mindre kunder og bedre service :thumbup:

Her hvor jeg bor så har telenor sånn halveis stabilt nett helt til for mange folk går på nett og elendig kunde service *Du er nr 239459 i køen bregnet ventetid 3984328 minutter*

Den lokale internett levrandøren har kjempe stabile linjer

og god kunde service.

Eneste gangene internett er nede er når strømmen er borte, men da er jo uansett ikke maskin på :)

Lenke til kommentar
Det er visst noe i den duren ja. Vel Hva kan jeg si. Bygg nytt. Utbedre! De håper sikkert på det men det blir ikke færre ADSL abonnenter på sentralen fremover....

6469831[/snapback]

vel, er det din linje som er dårlig har det neppe noe med antallet på sentralen og gjøre.

At de ikke vil bruke penger på og utbedre ett avleggsnett basert på kobber er veldig forståelig.

Lenke til kommentar

6469831[/snapback]

vel, er det din linje som er dårlig har det neppe noe med antallet på sentralen og gjøre.

At de ikke vil bruke penger på og utbedre ett avleggsnett basert på kobber er veldig forståelig.

6470230[/snapback]

Jo. Det har med trafikken på sentralen å gjøre. Hvorfor ellers skulle 85% av nedetiden befinne seg i tidsrommet 21-. Det vil si at hyppigheten brudd ikke er jevnt fordelt over døgnet. Min teori er at aktiviteten på sentralen øker etter kl.21 av forskjellige grunner. P2p er en teori. Se bildet. Det er en 5 timers logg der bildet er tatt kl 2:30 natt. Det må være en grunn til at bruddene er så hyppige på nattestid.

ed:lf

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar

Crossoverstøy på kabelen mellom deg og sentral, men da skulle man igrunn ha det stabilt på natten med mindre de fleste på linja er nattmennesker som kan sitte hjemme og surfe.

Har du sjekket om du kan få bytte kabelpar, modem har du vel fått byttet?

Lenke til kommentar
Crossoverstøy på kabelen mellom deg og sentral, men da skulle man igrunn ha det stabilt på natten med mindre de fleste på linja er nattmennesker som kan sitte hjemme og surfe.

6471660[/snapback]

Det har vært folk ute og sett på sentralen her. Uten at de har funnet ut av hva som er problemet. Og vi (flere deler linje) har og byttet ut thompson med et vigor modem.

Men at det er en støyete linje er vel hevet over en hver tvil. Et det ikke sånn at når antall error på pakkene blir for høy, så droppes linja av sentralen? I så fall hvorfor økes ikke toleransen?

Lenke til kommentar

Dere må huske en ting når dere kjøper dere adsl...

les avtalen... i telenor sin står det max fart oppgitt, og at farten kan synke grunnet mye datatrafikk på nette.

Men hvorfor det ramler ut hele tiden får vi aldri noe svar på... men tror det er noe galt med påloggings serveren til telenor... for med en gang jeg skifta leverandør(freewave som igjen leier telenors linjer) funka alt helt perfekt helt til de oppgraderte sentralen til adsl 2+. For nytt utstyr er ustabilt før det greier å stabiliserer seg...

men dere som klager... dere vet det at ngt har nesten 10% med forhold til antal kunder....

Så hvorfor se så negativt på telenor egentlig...

Hadde det ikke vært for at de har brukt mange milliarder kroner hadde bare store byer sittet med adsl i dag... og lande hadde kansje ikke fått tilgang til isdn engang.

Når man samenligner med europa så ser man at adsl utbygingen er mye bedre og bedre hastigheter også...

Men der får selskapene ganske mye større summer i støtte fra landet sitt til utbygging... samt eu land får støtte fra eu...

Så viss regjeringa hadde åpna lommeboka hadde vi aller fleste hatt tilgang til det aller meste....

Men kan jo være smart og begrense det litt eller?

For hva bruker man egntlig farta til?

en liten brøkdel går til spill og surfing/mail o.l

mens største delen går på kopiering av produkter som skal kjøpes i butikken. Hadde man fått fjerna den hadde vi sikkert greid oss i massevis med 1024/1024 :)

Og da vill jeg tor nette hadde vært mer stabilt i norge (samt resten av verden)

Så vi har oss selv å takke for at nette er ustabilt...

ett nett er aldri laget får å kjøre 100% i det uendelige....

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Men kan jo være smart og begrense det litt eller?

For hva bruker man egntlig farta til?

en liten brøkdel går til spill og surfing/mail o.l

mens største delen går på kopiering av produkter som skal kjøpes i butikken. Hadde man fått fjerna den hadde vi sikkert greid oss i massevis med 1024/1024  :)

Og da vill jeg tor nette hadde vært mer stabilt i norge (samt resten av verden)

Så vi har oss selv å takke for at nette er ustabilt...

ett nett er aldri laget får å kjøre 100% i det uendelige....

6473839[/snapback]

Problemet med xDSL er jo at man tyner kobberlinjer laget for analogtelefon til og håntere relativt høye datahastigheter, dette vil jo i endel tilfeller bli mindre stabilt enn man kunne ønske. Men nå er jo kobberet i ferd med og forsvinne i og med det bygges mye fiberaksess i norge. Det popper opp nye slike fiberprosjekter på de utroligste plasser.

Lenke til kommentar

6471660[/snapback]

Det har vært folk ute og sett på sentralen her. Uten at de har funnet ut av hva som er problemet. Og vi (flere deler linje) har og byttet ut thompson med et vigor modem.

Men at det er en støyete linje er vel hevet over en hver tvil. Et det ikke sånn at når antall error på pakkene blir for høy, så droppes linja av sentralen? I så fall hvorfor økes ikke toleransen?

6471719[/snapback]

Jeg hadde noe av det samme problemet en periode, både med et eldre telenor modem og et Vigor modem. Telenor fant ingen feil på min linje, så da fikk jeg de til å sende meg et nytt modem for å teste, og etter at jeg koblet opp dette nye modemet har linjen fungert 100%. Tidligere kunne jeg falle ut rett som det var, og det tok ofte 10 - 20 - 30 min før jeg fikk "line-sync" slik at jeg fikk koblet meg til igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg hørt nokk...

Dere syter over at ADSL farten er lav og Ustabil !!

Jeg har 400/100 linje som er oppe bestandig men naboen min som bor 25 meter unna har ISDN som Er helt fuck!

Og ville egentlig ikke sakt at linja er 400/100..

fordi det går så vidt ann å spille på nett...

og nedlastings hastigheten er på hele 15-20Kbit !!

Har selvsakt blit tilbudt Trådløs Fiber... Radio som de kaller det..

med 2/2Mbit.. for 2,500 kroner pr.mnd... som de i byen betaler 700Kr pr.mnd og 6/6 Mbit+Tv+Telefoni!!

er dritt dyrt å få en hastighet raskere en 400/100 hær jeg bor!

Og ISDN 128/128 koster jo en formue.. sparte 5000 på å gå over til Telenors 400/100 linje med Bredbåndstelefoni...

Lenke til kommentar

Jeg hadde ustabilt nett en lang periode.

Tilslutt ringte jeg telenor og 2 dager kom det en småfeit fyr i rødkjeledress på døra.

Han sjekket modemet mitt og det viste seg at når jeg rullet kontorstolen min forbi kontakten som satt i veggen fikk modemet "feil-bits" og internettet klikker.Det var faktisk ikke mer som skulle til :thumbdown:

Snakk med telenor om dette.

Jeg fikk skiftet mitt modem, høyere hasitghet og kontakten i veggen for null kroner....Og nå sitter jeg og er kjempefornøyd... :thumbup:

Endret av Emilthakid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...