Simen1 Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Jeg fikk tilsendt en dat.-fil på epost som jeg ikke får åpnet. Jeg har prøvd med de fleste programmer men får det fortsatt ikke til. Jeg fikk filen av ei som _ikke_ er flink med data, men ho klarte å åpne den uten problemer. Den skal inneholde en rekke bilder, heter winmail.dat og er på ca 9MB. *Redigert*: Jeg klipte bort en tekst-dump av starten av fila fordi det var mest rot og tok stor plass i denne meldinga. [ Denne Melding var redigert av: Simen1 på 2002-10-16 18:40 ] Lenke til kommentar
askt Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Prøv å endre filtypen til ".eml", har selv fått noen vedlegg som dette og det er selvstendige mailer. Ser sånn ut ved å lese litt på begynnelsen av fila. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Jeg åpnet den i outlook express som .eml Det funket vist ikke helt det heller. Men starten av fila er endret siden sist. Nå er det bare helt kryptisk fra starten av. Det kommer melding om at mailen ikke har tittel, ukjent avsender og ingen mottager, men er klokkeslettet for 10 minutter siden. (Sikkert fra da jeg endret fil-endelsen til .eml) Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Nå jeg skulle hatt widescreen Kunne vel spandert et par mellomrom? :smile: Ser ut som en mail ja, men hvordan du kan åpne den er jeg ikke sikker på. kan ikke være at den er kryptert eller noe sånt? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Så ikke at meldingen ble så bred før etter at den var postet. (Skulle uansett hadd widescreen da :smile: ) Det virker ikke som om den er kryptert. I starten av fila er det noe om avsender blandt rotet. Litt lengre ned begynner visst en jpg-fil. Den er tydeligvis ukryptert siden det står med klartekst filinfoen i jpg-fila. (PowerShot A10 JPEGFirmware Version 1.0) Lenke til kommentar
ksnes Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Dette er et problem som oppstår av og til, husker ikke grunnen i farta men søk på winmail.dat på en søkemotor så finner du sikkert en løsning/forklaring... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Jeg har funnet ut at problemet er avsenderens MS Outlook. Det et det programmet som lager disse kryptiske filene som vanskelig kan forstås av andre. Jeg fant også en beskrivelse på hvordan man løser problemet både for avsender og mottaker her: http://www.gpc.edu/~jbenson/resource/winmail.htm Jeg skal prøve den løsningen nå og se om det fungerer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Endelig! Jippi! Jeg lastet ned denne filen: http://www.biblet.freeserve.co.uk/Download...ad/WMDecode.zip og dro winmail.dat filen over på WMDecode.exe . Da ble alle vedleggene pakket ut i samme katalog om WMDecode.exe . Tenkte bare jeg skulle presentere løsningen så de som søker i forumet senere kan se løsningen på dette. Versågod! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Isåfall, gidder du endre den første meldingen din slik at tråden blir litt lettere å lese? :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Ok, nå har jeg klipt bort hele problemet. Mesteparten var uleselig likevel, og det er ikke relevant mhp. løsningen av problamet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå