Gå til innhold

Ny bærbar til bruk i militæret

Lanka

Anbefalte innlegg

Trenger virkelig en laptop ettersom det er mye fritid i militæret. Jeg tenkte kanskje også å bruke denne til studier på NTNU til neste år også.

Krav :

- God CPU (Skal klare å kjøre mange prosesser uten å nå 100 %)

- Må ikke takle DX9, men hvis det går så er det +++

- God multimedia (Skal klare å spille av filmer og musikk i fin grafikk)

- Rundt 7-8000.-

- Kan godt være Dell (ettersom jeg har hørt så mye positivt om den)

- Skjermen kan godt være 19', men er ikke et must. Prisen bestemmer det.

- Trådløs tilgang

- Stillegående maskin (brukes i lesesal)

- Myk tastatur (Vil ikke ha klikkelyder)

- Batterilevetid er også litt viktig, kjipt å måtte ta med laderen overalt.

:) PS : Det at den skal takle spill kan vel avgjøre prisen på en bærbar fra 13.000 til 7000. Kom med ideer :)

Bruk i militæret vil si at den ikke skal brukes i harde omstendigheter. Er Garden det er snakk om, så bærbaren vil være nokså trygg, ergo den vil ikke ligge mellom gevær og hjelmer. Heller puter og dyner :p

Endret av Lanka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal også i garden! Har kjøpt en Dell XPS for anledningen =) (pluss til grafiske studier neste år da)

Hvilket kompani skal du i? Jeg skal i musikktroppen. (3.)

En kompis som var i garden i overifjor sa at man har fri etter 4 hver dag og hele helga under normale omstendigheter. I musikktroppen iallefall

Ang. data så anbefaler jeg å ringe dell. Da får du det du er ute etter til en mye hyggeligere pris enn det som er annonsert på internett. Med mindre du støter på en skikkelig kjip konsulent da.

Lenke til kommentar

Min CL56 har nettopp overlevd ett år mellom gevær og hjelmer, har til og med vært med flere døgn i felt og har ikke tatt noen skade av alt fra gaming på rommet om kveldene til å sitte og se på film i ei snøfonn eller surfe på internett i beltevogna ute på oppdrag. Dessuten er størrelsen slik at den på millimeteren får plass sammen hjelm, gassmaske og bajonett i hylla øverst til venstre i skapet, slik at den alltid ligger trygt;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...