treant Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Hei! Jeg har en stasjonær pc her som plutselig restarter når det loader windows. Jeg gjorde som følgende etter at jeg restarta pcen for å få frem bluescreen. Windowsknappen+Pause/break->Advanced->"Startup and Recovery - settings Og fikk opp feilmelding: det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. Hvis dette er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen starter du datamaskinen på nytt. hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: Utfør virussjekk på datamaskinen. Fjern alle nylig installerte harddiskstasjoner eller drivere for harddiskstasjoner. KOntroller at harddiskstasjonen er riktig konfigurert og avsluttet. kjør CHKDSF /F for å se etter skader på harddiskstasjonen, og start datamaskinen på nytt. Teknisk informasjon: *** STOP : 0x0000007B (0x7c8363c, OSV OSV OSV) Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Hei! Trykk F8 under oppstart for å få opp oppstartsmenyen. Forsøk sikkermodus eller gjenoppretting av systeminnstillinger. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
metropol Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Det kan også være to andre årsaker. 1. RAM har skader slik at den re-booter (har opplevd dette selv) Løsningen vil være å kjøre en memtester. Finnes gratis på nettet enkelte steder. Setter inn disk med memtester og booter på denne. 2. Du har noen drivere som lastes i oppstarten som er defekt. Hvis du har installert noe nylig som du mistenker kan være foranledningen for dette, kan du prøve å avinstallere det. Prøv også å disable i oppstarten (kjør MSCONFIG i start->kjør) MB Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Som vanlig har Technet svaret. Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Faren min har dette på sin stasjonære pc også, hadde akkurat tenkt til å lage en post om dette. Skal prøve ut forskjellige ting da, håper det funker Hmm, kom på at maskinen kan reboote opptil 4 ganger så kommer feilmelding, kan det være noe annet? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 feilmeldingen som kommer opp ved bluescreen er alfa omega for å finne ut hva som er feilen. skriv den ned og søk på det på technet. Lenke til kommentar
treant Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg får ikke opp noe som helst lenger:/ Skjønner ikke en shit jeg nå: / Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå