Firesky Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 tar jeg ikke helt feil er det dette som heter slider. noen som har litt kunnskap og erfaring med disse? sitter å skal mekke software til en PC styrt viftestyring å trenger et program som kan justere opp og ned verdien på printer porten (LPT) dvs fra 0 - 255 noen som kunne gi meg en liten forklaring på hvor i visual basic jeg finner denne "slider"en og hvordan jeg bruker den? Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Bruker du Vb 6.0? Hvis ja, les under, hvis nei, si fra, så skal jeg forklare hvordan det er i VB .Net. For å finne slideren: Start prosjektet ditt, velg "Project" -> "Components". Da får du opp en liste over komponenter. Finn og kryss av "Microsoft Windows Common Controls 6.0", og trykk "OK". Nå har du fått flere kontroller i ToolBoxen (til venstre på skjermen). En av dem ser ut som en liggende slider. Denne kan du nå lage slidere med. For å få dem vertikale - som på bildet ditt - marker slideren i formen din, og finn "Orientation" i "Properties" til høyre. Sett denne til "1-OrientationVertical". Da har du den! Og for å bruke den kan du sette og hente verdiene Min (minimumsverdi), Max (maximums-), og Value (verdien pila skal peike på). Var det dette du ville vite? Degeim Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 tusen takk satte i går kveld å tulla rundt å klødde meg i huet men til ingen nytte nå gikk det jo på under 5 minutter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå