Gå til innhold

Hjelp ved kjøp av minne til laptop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har bestemt meg å oppgradere minnet i laptopen min.

Har en HP Pavillion dv5158 med orginalt 2x 512Mb minne.

det gjør det....., hvis jeg ikke husker feil, maskin har bare 2 minne spor, og den er vel levert med 2x512MB..... eller har den flere enn 2 minne spor ?!?!

6468678[/snapback]

Maskinen har bare 2 minnespor. Skal derfor bytte ut den ene 512 brikken med en 1024. Men trenger hjelp med å finne en brikke som passer....

Lenke til kommentar
Victory: jeg håper ikke at du alvorlig vurderer å kjøpe en så dyr minnebrikke til den laptopen. Hvis du kjøper to av disse har du dem hjemme for mindre penger enn den ene HP-brikka koster.

6468813[/snapback]

OI! Tusen Takk for tipset! Hehe...såg ikkje prisen før nå :tease:

Kjøper brikken du viste meg her, visst det er garantert att dei passer?

Lenke til kommentar

Det eneste jeg har hørt om er at Compaq-laptoper er litt sære når det gjelder RAM, med med Kingston-minne er du så godt som garantert at det funker. Jeg har f.eks. puttet billig TwinMOS-RAM i en Dell Inspiron 8200, og valgt litt dyrere Kingston til min Latitude X1. Det verste som kan skje er at det rett og slett ikke funker, og da har du fortsatt 2 ukers angrerett.

Lenke til kommentar

OK! Da bare satser eg på Kingston-brikkene :thumbup:

Har nå ett skjermkort på 128Mb, hva skjer visst eg klokker det opp til 256Mb?

Er det god nok kjøling?

Men bare en ting til:

Noen som vet om en 160Gb 2.5 IDE disk med 7200 opm eg kan kjøpe?

Takker for all hjelp! ;)

Endret av Victory
Lenke til kommentar

Det er ikke alle laptoper som tillatter at du setter det integrerte skjermkortet opp på 256 MB. Uansett gjøres det i BIOS, og du vil ikke få særlig ytelsesgevinst.

Når det gjelder harddisk er det lite vits i å kjøpe den største og heftigste 2,5" disken. Gå for en 60 eller 80 GB 7200 rpm, og kjøp ekstern disk hvis du trenger mer plass.

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke river over "warranty void if removed"-klistremerker på veien, så er det ikke verre enn å putte originaldelene tilbake hvis noe skulle skjære seg. Men det er (minst) like enkelt å bytte disse komponentene i en laptop som i en stasjonær maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...