Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs router henger seg opp.


Anbefalte innlegg

Det trådløse internettet slutter å virke av og til (ganske ofte). Da må jeg ta ut kontakten fra den trådløse routeren og sette den inn igjen, da virker alt som det skal. Etter en stund skjer det samme igjen, jeg mister internett forbindelsen.

Jeg har chello internett og linksys trådløs router.

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

Ps. Det har ikke alltid vært sånn. Begynte å skje for noen uker siden.

Endret av xclusive_danny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken versjon er det du har av routeren? Er det under 5.0 kan du lett bytte ut den originale Linksysfirmwaren til en mye bedre og avansert firmware, f.eks. DD-WRT. Da kan man også enkelt ordne dette problemet med at routeren henger seg opp. (Maks antall porter kan lett økes, da dette er problemet).

 

Firmware er en slags programvare :)

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, hei!

 

Jeg har samme problem som trådstarter her.

Jeg har en 3Com router av typen 3CRWE554G72T som stadig vekk krasjer. Den nekter samtlige maskiner tilgang til nettverk og internett. Den er rett og slett tilsynelatende død. Ved å dra ut strømmen og sette den inn igjen fungerer routeren smertefritt en stund før den igjen bestemmer seg for at nok er nok. Utrolig slitomt og ikke minst plagsomt :hmm:

 

Er det noen som har lignende erfaring eller vet hvordan man kan løse problemet.

 

Enkleste løsning er jo selvsagt å pensjonere routeren og skaffe en ny ung en, men det ville jo vært litt trist... :no:

 

Jeg er takknemlig for alle råd og tips. Jeg har sjekket og dobbeltsjekket alle innstillinger i routeren.

Lenke til kommentar
Hei, hei!

 

Jeg har samme problem som trådstarter her.

Jeg har en 3Com router av typen 3CRWE554G72T som stadig vekk krasjer. Den nekter samtlige maskiner tilgang til nettverk og internett. Den er rett og slett tilsynelatende død. Ved å dra ut strømmen og sette den inn igjen fungerer routeren smertefritt en stund før den igjen bestemmer seg for at nok er nok. Utrolig slitomt og ikke minst plagsomt  :hmm:

 

Er det noen som har lignende erfaring eller vet hvordan man kan løse problemet.

 

Enkleste løsning er jo selvsagt å pensjonere routeren og skaffe en ny ung en, men det ville jo vært litt trist...  :no:

 

Jeg er takknemlig for alle råd og tips. Jeg har sjekket og dobbeltsjekket alle innstillinger i routeren.

6800855[/snapback]

 

 

Har en 3com router med AKKURAT samme problemet! Skikkeli irriterende når den henger! Vetta faan hvordan jeg kan finne ip til routeren for og gå inn å sjekke innstillingene?+oppdatere firmwarn:S

Lenke til kommentar
Prøv dere fram på de forskjellige kanalene fra 1-11... Noen funker fint andre sliter.. Alt avhengig av om det er ting i nærheten som kan slå inn på 2.4Ghz båndet...

6801007[/snapback]

 

Det som oftest slår inn er andre trådløse nett... Prøv feks netstumbler og finn ut hvilke kanaler naboen bruker, og hvis du ikke har behov for stort dekningsområde, skru ned effekten i accesspunktet. (Ja ned)

 

Bruk gjerne tredjeparts firmware for bedre kontroll av instillinger. (spesielt nytting hvis det er torrent som tar knekken på trafikken.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...