DaniXh Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg har netopp kjøpt et S-ATA kontroller PCI kort som jeg ikke får installert Jeg kjører WinXP home på et Abit KV85 hovedkort med 1024 OZC minne og en AMD64 2.4GHz cpu Jeg har prøvd: * Søke etter ny maskinvare * Installere programmet som fulgte med CDen * "Installere 3. parts RAID eller SCSI-driver" fra windows oppstart-CD (F6) alle uten resultat. Alle forslag blir satt stor pris op Lenke til kommentar
enl Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Ligger ikke kontrolleren under enhetsbehandling heller? Hvis maskinen ikke finner kontrolleren kan det tyde på at du har mottatt et defekt produkt. Har du forsøkt å bytte PCI-spor? Endret 10. juli 2006 av enl Lenke til kommentar
DaniXh Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Nei det ligger ikke under enhetsbehandling. Trenger sårt å få dette kortet igang så snart som mulig. Er helt tom for plass på HDs : / Lenke til kommentar
fAke_ Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 - har du koblet til noen harddisker til kortet? - vises informasjon om kortet og evt harddisker når du booter maskina? Hvis du ikke har gjort det allerede: - bytt kortet til en annen PCI kortplass - (har du et annet PCI-kort kan du sjekke om det er noe galt med kortplassen) - gå inn i BIOS og nullstill (reset) ESCD - oppdatér BIOS Uansett: informasjon om kortet og evt harddisker skal som regel vises når du booter maskina. Lenke til kommentar
enl Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Hvis du har mulighet, test kortet i en annen PC. Det hender at det er kompatibilitetsproblemer melom visse tilleggskort og hovedkort. Hvis ikke det funker, returner kortet. Endret 10. juli 2006 av enl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå