tokki Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Hei alle hjelpsomme sjeler ! Har ADSL fra bbmas (lokal leverandør i agder-fylkene) Det er 2 måter man kan koble seg opp mot deres server ! PPPoe eller (har ikke noe navn på det) så mottar man ip-adresse fra dem via dhcp og surfer ivei.. Når man mottar ip via dhcp får jeg ikke tilgang til mitt lokale nettverk. selvsagt !! Har 3 maskiner --> hub-->adsl modem Satte derfor akkurat opp raspppoe på maskinene, slik at jeg kan sette inn "lokale" ip adresser og trodde da at jeg skulle kunne få opp maskinene i nettverket. Men det skjedde ikke. Bruker for det meste 2 maskiner, ene med 2000 og andre med 98 ! Hva slags instillinger bør jeg ha på nettet, slik at jeg kan få tilgang mellom alle maskinen, og samtidig være på nett ??? Vil helst ikke ha en av maskinene som proxy server eller kjøpe ruter. Er dette mulig ??? Lenke til kommentar
HawP Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Dersom det bare er den ene maskinen du vil "være på nett" med, så sett inn ett nettverkskort til i den PC'en (som du selvfølgelig også kobler til hub'en) og manuelt sett en ip adr. som er i sub-nettet (ip rangen) du bruker i ditt LAN. [ Denne Melding var redigert av: HawP på 2002-10-16 15:48 ] Lenke til kommentar
tokki Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Jeg vil ha internett tilgang til alle 3 maskinene, eller 2 av de iallefall.... Dette går vel ikke uten server eller ruter da !? æ kanke si æ lier det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå