Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped eller lett-sykkel?

Anbefalte innlegg

Jeg har kikket mye på Moped og lett-mc. Jeg har ikkew så veldig mye penger og hadde vel i grunn resignert med at det ikke finnes noen billige lettsykler. Så så jeg at motormoro hadde en ny lettmotorsykkel av den typen jeg har hatt lyst på til 10000 og scooter til 6900. Er det noen som vet noe om kvalitet på mc fra motormoro. Og hva burde jeg velge. Jeg blir 16 i september og har jo veldig lyst på lett mc, men moped er jo mye billigere, i hvert fall med lappen.

Hvordan er det med prisen på forsikring på en lett-mc i forhold til en moped.

EDIT: Den lett mc fra motormoro http://www.motormoro.com/index.asp?action=...t&id=164&lan=no.

Kan denne trimmes, så ikke ut som om den hadde så veldig mange hk. Og om jeg trimmer den til 15hk, blir noe dyrere da? eller noen ekstra avgifter jeg må betale.

Endret av micke090
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke skjønne hvis de syklene du linker til hos motormoro.no er kvalitetssykler, men for all del, har ingen erfaring med de. Men jeg ville iallefall skaffet meg en jobb og brukt mer penger på en fra de store og kjente merkene.

6479867[/snapback]

Hva er det med en lavkvalitetssykkel, hva skulle være dårlig med det? Går den i stykker, skrangler den?

EDIT: Er det ingen standardkrav?

Endret av micke090
Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne hvis de syklene du linker til hos motormoro.no er kvalitetssykler, men for all del, har ingen erfaring med de. Men jeg ville iallefall skaffet meg en jobb og brukt mer penger på en fra de store og kjente merkene.

6479867[/snapback]

Hva er det med en lavkvalitetssykkel, hva skulle være dårlig med det? Går den i stykker, skrangler den?

EDIT: Er det ingen standardkrav?

6486938[/snapback]

Vet ikke, har som sagt ingen erfaring, men jeg TROR de går fort i stykker ja

Lenke til kommentar
Husk også at engangsavgiften er på 9.389 kr.

6496248[/snapback]

Les på siden jeg linket til....

STREET ZS 125

Produkt informasjon:

STREET ZS 125 drives av en moderne 125 ccm firetakts motor med separat oljekjøler! Den har både elektrisk og kickstart. Skivebrems foran og en flott liten styrekåpe gjør denne til et meget bra valg for den som ønsker en asfalt racer i denne klassen. Prisen inkl. t.o.m. Engangsavgift til Staten ved registrering! Går du med tanker om å anskaffe deg en top moderne 125 ccm gate MC så anbefaler vi deg å ta kontakt med oss for prøvekjøring! Spar penger - kjøp topp kvalitet og design gunstigst hos MotorMoro. Husk at vi sender over hele landet!

Lenke til kommentar
Kan denne trimmes, så ikke ut som om den hadde så veldig mange hk. Og om jeg trimmer den til 15hk, blir noe dyrere da? eller noen ekstra avgifter  jeg må betale.

6468246[/snapback]

4-taktere er ikke gode å trimme. Motoren tåler det rett og slett ikke. Du kan sette på trimpotte, men du får ikke så veldig mye mer effekt.

Antar at det er ganske så vanskelig å finne trimpotter, ettersom det merket ikke er så utbredt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...