Br?stopp Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg har et ABIT IC7-MAX3 HK med en Intel 2,4GHz prosessor med 1GB RAM, ATI Radeon 900 Skjermkort, SATA 300 GB HD. Win XP Pro med siste oppdateringer. ABIT BIOS versjon 1.8 (siste vesjon). Problemet er at maskinen booter til Windows logoen med den berømte blå "kålormen". Deretter kommer Velkommen til Windows osv. Så begynner morroa. Maskinen booter på nytt og på nytt. Dette kan den gjøre 5-6 ganger, så plutselig er Windows oppe å går. Jeg hadde dette problemet også før jeg byttet til ny HD. Jeg har kryssbyttet RAM brikker og frakloblet alt som er, men det nytter ikke. Av programvare, så er det foreløpig kun Win XP Pro og Avast antivisrus som er installert. Noen som har et tips i ermet om hva årsaken er? Finnes det eventuelt et program som kan feilsøke, og sjekke bootingen, og gi meg en status? På forhånd takk! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Hei! Du kan forsøke diverse diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Sjekk for eksempel harddisk og minne. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå