larschroe Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Vaskemaskinen til mamma sluttet å gå for en ukes tid siden. Hun kjøpte ny, men jeg tenkte å ta en titt på den gamle bare for moroskyld. Det tok meg 5 minutter å finne ut at det bare var motorbørstene som var utslitt, så jeg tok en tur opp på det lokale serviceverkstedet. De hadde nye børster, men de kostet 350,- pluss moms. Var ikke det litt mye? Noen som vet om en mulighet for å få det billigere? Maskinen er en Bosch WFF2000. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Her i huset gikk også børstene på vaskemaskinen nå nylig, og vi betalte 7 eller 800 for alt. (jobb og deler ink. moms ). Så, det er vel ikke så ille, tror jeg. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Helt enig, de er dyre. Hvis du vet motortypen så kan du finne brukbare børster hos EL-returpunktene. Flere vaskemaskiner har stort sett samme innmat. Mulig du finner uoriginale også noen plasser på nettet Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg får vel bare kjøpe dem. Det er jo tross alt billig å få seg en bra vaskemaskin for ca. 400 kroner. Også sparer jeg jo endel på å bytte dem selv. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Noen børster går det også å slipe til igjen, hvis de ikke er totalt nedslitt da Lenke til kommentar
space17 Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Kan også hente børster fra helt andre steder og slipe dem til bare dem er store nok. Krever litt lodding og mekk men det kan være en løsning. Gjorde dette selv da jeg ikke fikk tak i børster til en gammel dynamo. Dro til Biltema og kjøpte den billigste laderegulatoren med børster. Demonterte den, slipte til børstene og loddet dem over. Fungere som en drøm. Synes likevel ikke prisen på 350,- + mva. var avskrekkende høyt for orginaldeler som krever lite arbeid og plunder for å bytte. space Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg har byttet de nå, og maskinen fungerer perfekt igjen. De gamle var fullstendig nedslitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå