Gå til innhold

Ny skjerm eller trenger jeg det? 2000-3000 kr

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenker på og kjøpe en ny lcd skjerm i 19" format, men lurer på om bilde på min 17" Viewsonic E70f er noe bra i forhold til dei nye lcd skjermene på markedet. Det jeg mener er om jeg har noe og hente på ny skjerm med tanke på bilde kvalitet. Pris fra 2000-3000 kr. Lurer på og kjøpe ukes tilbuet fra komplett på en Sony 19" LCD SDM-S95FB.

Tar gjerne i mot tips om andre 19" lcd skjermer som skal brukes til spill.

Har en

Aopen XC Cube EZ482 Socket 939

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz

1 gb ram

Western Digital Raptor 37 gb

Connect3D X800 256MB

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Vel, hvis det ikke er noe forferdelig galt med skjermen, så ville jeg heller spart pengene til den dagen da skjermen dør.

Og det kommer jo stadig nye tilbud :)

Lenke til kommentar
Vel, hvis det ikke er noe forferdelig galt med skjermen, så ville jeg heller spart pengene til den dagen da skjermen dør.

Og det kommer jo stadig nye tilbud :)

6467521[/snapback]

Ok :) Da venter jeg og bruker pengene på andre ting.

Takk for tips :D

Lenke til kommentar

Det finnes mange grunner for å bytte den ut, men som du sier er det kanskje ikke verd prisen.

Angående bildekvalitet tror jeg ikke det er mye tvil om at LCD er langt bedre enn CRT på mange områder (geometri, flimring, plassbehov, strømforbruk, brannfare, lysstyrke osv), men det er en smakssak for lommeboka om det er verd et par tesen kroner + frakt. (Den gamle CRT-skjermen er verd null og kastes nærmest etter folk som er villige til å ta i mot dem). På den andre siden er det ulemper ved den tilbudsskjermen: Sony - rootkitet til alt ondt (flott ordspill der om jeg må si det selv :p ), dårlig lysstyrke (250cd/m^2), ikke bredskjerm (for de som liker det) osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...