Cheriki Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Hei! For å starte så kan jeg si at jeg har sånn middels greie på data, men i dette tilfellet sitter jeg fast... Jeg kjøpte forleden dag en Trådløs D-Link DI-624 router, da jeg hadde behov for en trådløs linje (har også en vanlig router). Men da jeg skulle installere denne fikk jeg problemer. Problemet er at jeg ikke får noen internett linje. Jeg fulgte veiledningen, og installerte routeren til min PPPoE linje. På selve routeren er det to lamper som blinker, det ene er "status"(noe som skal blinke hvis jeg ikke tar feil, og "WLAN" (denne skal etter alt jeg vet holdes tent. I tilleg så er det en lampe for "WAN", men denne lyser ikke i det hele tatt.. Er det noen her som har peiling på hva som kan være galt, og isåfall kanskje kan gi meg noen tips. Så hadde jeg vært evig takknemlig... Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 I tilleg så er det en lampe for "WAN", men denne lyser ikke i det hele tatt.. 6467289[/snapback] Koblet nettverkskabel fra ADSL modem inn i WAN pluggen bak på routeren? Lenke til kommentar
Cheriki Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Ja har gjort det... Men den lyser ikke! Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Prøv å resett routeren med resetknappen på baksiden av den. Hold den inne i ca 20 sekunder mens du setter i strømmen. Så prøver du å konfiguere den på nytt. Om du ikke får det til da, er denne routeren sannsynligvis defekt. Denne routeren du har kjøpt har MANGE hatt problemer med. Og mange andre routere fra D-Link. Skaff deg heller en router fra Linksys. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Routeren du har fått fra ISP'en din bør kanskje stå i bridge-modus hvis du ønsker å koble den andre routeren din til wan-porten på D-linken. Har du prøvd å koble den andre routeren din til en av de andre portene på D-linken? Hvis den andre routeren din deler ut ip-adresser (DHCP) bør du slå av den funksjonen på D-linken. Lenke til kommentar
Cheriki Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg ønsker bare å bruke den trådløse ruteren, er det nødvendig å skulle sette i bridge da? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg ønsker bare å bruke den trådløse ruteren, er det nødvendig å skulle sette i bridge da? 6467520[/snapback] stapper da bare kabelen fra modemet i d-linken, da skal wan lyse. om du ikke bruker krysset kabel her da av en eller annen merkelig grunn?? Lenke til kommentar
Cheriki Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Bruker ikke en krysset kabel nei... Vurderer å gå tilbake til butikken nå.. Vel takker for alle svar Lenke til kommentar
Inc Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 lyser wan på modemet? lyser lan på modem? Lenke til kommentar
Cheriki Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Wan lyser ikke, Lan Blinker Lenke til kommentar
Inc Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 hvis ikke @ (wan) lyser på modemet ditt, så har du ikke internett da.. Lenke til kommentar
Cheriki Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Ja det er jo det som er problemet mitt, jeg får ikke internett, har testet med den andre ruteren og da funker det fint... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) æææøø, nå datt jeg litt av. Hva er det du bruker til modem? noe du fikk tilsendt fra isp ellerno.. Følg denne linken og si hvilken type du har (på side 4 og 5). Endret 10. juli 2006 av regga Lenke til kommentar
Cheriki Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Fulgte linken, og utifra bildene har jeg : Alternativ 1 Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Jeg har samme router (DI-624), som har funket supert fra dag 1 sammen med Netopia modem fra NGT. Er ganske sikker på at jeg bruker krysset kabel fra modem til WAN port på router. Har aldri klusset med instillinger i noen av komponentene. Endret 10. juli 2006 av SuperChris Lenke til kommentar
Inc Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Det merkelige er at det ikke lyser på modemet hans( den @) altså.. jeg har også d-link sin 624 Endret 10. juli 2006 av regga Lenke til kommentar
Cheriki Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Prøvde litt forskjellig nå... Satt den gamle ruteren tilbake som normalt, så koblet jeg en kabel fra en av nettverksportene på den gamle ruteren til "WAN" inngangen på den trådløse ruteren, da begynnte "WAN" lampen å lyse, men jeg har fortsatt ikke noe trådløst internett... Er det en mulighet for at jeg kan ha begge ruterene koblet sammen på denne måten og kunne få internett på begge? Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Tror det kan funke ja. Du må "enable" trådløs sending i setup på DI-624, men det har du kanskje gjort allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå