Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med D-Link DI-624 router

Anbefalte innlegg

Hei!

For å starte så kan jeg si at jeg har sånn middels greie på data, men i dette tilfellet sitter jeg fast...

Jeg kjøpte forleden dag en Trådløs D-Link DI-624 router, da jeg hadde behov for en trådløs linje (har også en vanlig router).

Men da jeg skulle installere denne fikk jeg problemer. Problemet er at jeg ikke får noen internett linje. Jeg fulgte veiledningen, og installerte routeren til min PPPoE linje.

På selve routeren er det to lamper som blinker, det ene er "status"(noe som skal blinke hvis jeg ikke tar feil, og "WLAN" (denne skal etter alt jeg vet holdes tent.

I tilleg så er det en lampe for "WAN", men denne lyser ikke i det hele tatt..

Er det noen her som har peiling på hva som kan være galt, og isåfall kanskje kan gi meg noen tips. Så hadde jeg vært evig takknemlig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å resett routeren med resetknappen på baksiden av den. Hold den inne i ca 20 sekunder mens du setter i strømmen.

Så prøver du å konfiguere den på nytt.

Om du ikke får det til da, er denne routeren sannsynligvis defekt.

Denne routeren du har kjøpt har MANGE hatt problemer med. Og mange andre routere fra D-Link.

Skaff deg heller en router fra Linksys.

Lenke til kommentar

Routeren du har fått fra ISP'en din bør kanskje stå i bridge-modus hvis du ønsker å koble den andre routeren din til wan-porten på D-linken.

Har du prøvd å koble den andre routeren din til en av de andre portene på D-linken?

Hvis den andre routeren din deler ut ip-adresser (DHCP) bør du slå av den funksjonen på D-linken.

Lenke til kommentar
Jeg ønsker bare å bruke den trådløse ruteren, er det nødvendig å skulle sette i bridge da?

6467520[/snapback]

stapper da bare kabelen fra modemet i d-linken, da skal wan lyse. om du ikke bruker krysset kabel her da av en eller annen merkelig grunn??

Lenke til kommentar

Jeg har samme router (DI-624), som har funket supert fra dag 1 sammen med Netopia modem fra NGT. Er ganske sikker på at jeg bruker krysset kabel fra modem til WAN port på router. Har aldri klusset med instillinger i noen av komponentene.

Endret av SuperChris
Lenke til kommentar

Prøvde litt forskjellig nå... Satt den gamle ruteren tilbake som normalt, så koblet jeg en kabel fra en av nettverksportene på den gamle ruteren til "WAN" inngangen på den trådløse ruteren, da begynnte "WAN" lampen å lyse, men jeg har fortsatt ikke noe trådløst internett... Er det en mulighet for at jeg kan ha begge ruterene koblet sammen på denne måten og kunne få internett på begge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...