minotir Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 heisann. når jeg slo av maskina mi på fredag var den helt fin, men når jeg skulle slå den på i dag kom det opp: "Lesefeil på disken Trykk Ctrl-alt-delete for og restarte" noen som vet hva jeg kan gjøre? håper på svar Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Hei! Om du bruker Windows: Sett inn Windows-cden og velg gjenopprettingskonsoll. Skriv så følgende: fixmbr fixboot c: Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 når jeg skriver inn det står det: "fixboot finner ikke angitt partisjon" eller noe i den duren. hva kan være galt? Lenke til kommentar
minotir Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 ingen som har svar? Lenke til kommentar
minotir Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Hei! Om du bruker Windows: Sett inn Windows-cden og velg gjenopprettingskonsoll. Skriv så følgende: fixmbr fixboot c: Hilsen, efikkan. 6468067[/snapback] jeg skrev inn de kommandoene der og det sto at det ble fullført uten feil, men når jeg starter maskina kommer samma feil opp bare at det står på engelsk. plis svar meg Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Er det c: som er systempartisjonen din? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 jepp, det er det. har bare en disk også... Lenke til kommentar
minotir Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 noen som har noen andre tips? Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Jeg ville kjørt en runde med chkdsk c: /f fra nevnte konsol og kjøre en s.m.a.r.t. scan for harddisken din. Du finner verktøy for det på diskprodusentens hjemmeside. Men om det hadde vært s.m.a.r.t. feil hadde du vel fått beskjed om det under posting Endret 12. juli 2006 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
minotir Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg ville kjørt en runde med chkdsk c: /f fra nevnte konsol og kjøre en s.m.a.r.t. scan for harddisken din. Du finner verktøy for det på diskprodusentens hjemmeside.Men om det hadde vært s.m.a.r.t. feil hadde du vel fått beskjed om det under posting 6477321[/snapback] ja, prøvde det, det kom til 31% også står det volumet inneholder En eller flere uoverkommelige problemer hva kan være galt?? Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hvis du ikke kan fikse det, så kan du redde viktig data ved å sette harddisken inn i en annen pc og kopiere over filene... Og så.. FORMAT. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 ja, det blir vel så jeg må det Lenke til kommentar
jepp300 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Vilken Xp er du har er det pro kan du prøve å reparer windowsen Gå inn til der du skal insalere windows helt for bi der du trykker F8 da får du ett spørs mål enten instaøere windows på nytt eller reparer windows som er E da trykker du på E det ser ut som du instalere Widowsen på nytt men du legger kun inn de filan som er ødelagt resten blir som før det her virke også om man bytter hoved kort og ikk gidder å legg inn windows på nytt siden du legger over filer og ikke installere på nytt Lenke til kommentar
minotir Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 det kan jeg jo prøve. har aldri fått d til før men (åltså å reparere.) er pro jeg har ja Lenke til kommentar
minotir Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 etter jeg trykker F8 når det blir spm om det kommer partisjonen min der windows er instalert. det går ikke an og reparere. hvis jeg trykker enter på partisjonen (altså og instalere windows) kommer det spm. om jeg vil formatere. Gjør jeg det feil eller? På den første menyen jeg får opp når jeg starter win cd. så står det at jeg kan reparere windows med og tryke på "e" men da kommer jeg til dos menyen. går det muligens an og reparere gjennom dos kansje? håper virkelig på svar Lenke til kommentar
jepp300 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Det skal å være en E der du får bed skjed om å trykke enter mulig du har en værsjon xp som ikke har den rep jeg kan ikke så mye dem med dos siden jeg ikke har brukt å for å lære meg den Lenke til kommentar
minotir Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 står ikke noe E der til meg. men som sagt når jeg trykker E for og reparere windows kommer bios opp, så det kan være at jeg kan reparere den gjennom windows? Lenke til kommentar
minotir Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Det skal å være en E der du får bed skjed om å trykke entermulig du har en værsjon xp som ikke har den rep jeg kan ikke så mye dem med dos siden jeg ikke har brukt å for å lære meg den 6496456[/snapback] jeg bumper denne igjen jeg Lenke til kommentar
minotir Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 jeg tror faktisk jeg bumper denne igjen jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå