Gå til innhold

Problemer med lyd/bilde på tv

Anbefalte innlegg

Hei, har et par problemer under oppkobling av tv'n og var litt usikker på hvor jeg skulle legge denne. Så om noen føler den er fryktelig dårlig plassert så får de nå bare få den flytta.

Jeg har kjøpt en Philips 42PF5331 og et LG LHT551TB "hjemmekinoanlegg". Er ikke så fryktelig lydinteressert, så et hakk bedre lyd enn originalhøyttalere holder som regel for meg, trenger ikke en diskusjon rundt det.

Problem 1:

Jeg har en PC som jeg gjerne skulle kobla til denne tv'n. Bruker nå en dvi->hdmi videokabel og en 3,5mm til rca audiokabel. Bilde får jeg, krystallklart er det og. Men den er stille som natten. Har sjekket at det er rett utgang fra PC'n og får lyd på andre høyttalere. Har koblet rca-pluggene inn i audioin-tilkoblingene mellom hdmi-tilkoblingene på tv'n.

Problem 2:

Jeg vil gjerne ha all lyd som spilles av på tv'n ut på anlegget (har jo tross alt antenne, scart, scart, hdmi, hdmi kobla til). Som det står nå vil den naturlig nok ikke spille av annet enn dvd-lyden på anlegget. Etter det jeg ser har ikke TVn audio ut, åssen i fasiken skal jeg da få kobla den opp til DVD/forsterkeren-saken?

TV

http://www.p4c.philips.com/files/4/42pf533..._10_pss_nor.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...