Xmir Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg har tenkt å oppgradere til enten Am2 med en x2 5000+ / 775 med intel e6600. Det jeg lurer på er hvor mye ekstra ytelse du får ved å velge ddr2 pc 8000 i stedet for pc6400? Er det merkbart eller er det dag og natt forskjell? har sett på disse: Pc6400 pc8000 Vil jeg merke noen forskjell? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 skal du kjøpe minne som er ratet over prosessoren så er det for å overklokke. Hvis ikke har du ikke behov for minne som er ratet over prosessoren =) Så skal du overklokke? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 kanskje littegrann, men gir det noe ekstra ytelse ved stock speed? Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 kanskje littegrann, men gir det noe ekstra ytelse ved stock speed? 6473860[/snapback] Forskjellen vil jo da eventuelt ligge i bedre timings, og denne gevinsten vil være minimal. Spesielt for Conroe, som responderer dårlig på minnetimings pga aggressiv cache-prefetching og "memory disambiguition". AM2 tjener svært lite på ekstra båndbredde, men har i den sammenheng en "fordel" i sin integrerte kontroller fordi FSBen ikke begrenser minneeffektiviteten. (I gåseøyne fordi den ekstra båndbredden har svært lite å si for totalytelsen - den integrerte minnekontrolleren er forøvrig en fin ting med tanke på forsinkelsen mellom CPU og RAM). Jeg ville ha gått for PC6400. Du vil neppe merke noen forskjell om du kjøper billigere minne heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå