Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har sjekket prisen på Canon G3 hos Pixeloo, som er billigst på prisguiden. Prisen står oppgitt til å være kr. 7008. Når jeg går inn på linken "Norge info" på hjemmesiden deres, så kommer det en del tillegg. Slik jeg forstår det, så blir det i tillegg til vist pris, lagt på faste fraktkostnader fra Sverige -190Skr. Da blir det:

Pris Skr. 7008

+ Skr. 190

---------------

Tot. Skr. 7198

Med vekslegebyr og Norsk mva, blir det (i følge dagbladet.no, som Pixeloo har henvist til) Nkr.7306,25. Deretter, blir det tillagt et postfortollingsgebyr på Nkr. 62 hvis jeg fortoller varen selv. Da er jeg oppe i Nkr. 7368,25, i verste fall, hvis posten fortoller varen for meg, som er det enkleste, (Nkr.149 + Nkr. 7306,25 = Nkr. 7455,25)

Og, endelig til slutt kommer oppkravsgebyr på Nkr. 110. (Jeg vet ikke om dette er riktig, for på posten får jeg opplyst om at oppkravsgebyret er totalt på Nkr. 149 på pakker opp til 10kg.) Uansett, jeg forholder meg til Nkr. 110 siden dette står opplyst.

Totalprisen blir (hvis jeg fortoller selv)

Nkr. 7478,25 og prisen blir (hvis posten fortoller) Nkr. 7565,25. Med andre ord, en stor og betydelig forskjell på hva som er oppgitt i prisguiden.

Hvis jeg tar feil, ber jeg om å bli rettet. Hvis jeg ikke tar feil, så syntes jeg at de ansvarlige for prisguiden.no bør ta dette til etteretning og jeg syntes dette bør rettes snarest. Prisguiden.no blir jo helt misvisende av slike ting.

Noen som er enige?

Mvh

Chevy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-19 10:39, skrev MorraDi:

Vet ikke helt hvordan du fikk til de prisene. Kommer til følgende med priskalkulatoren:

Kurs, svenske kroner 79.46

Pris SEK 7008.00

Pris SEK uten moms 5606.40

Pris NOK uten moms 4454.85

Pris NOK med moms 5524.01

Total pris NOK inkludert gebyr 5673.01

Du tar helt feil! Utgangspunketet ditt er SEK 7008.00. Utgangspunktet skal være SEK 8890.00 som står oppgitt på Pixeloos hjemmeside, men i tillegg så må du plusse på SEK 190 for fraktkostnader fra Sveige. Da blir det SEK 8890.00 + SEK 190.00 = SEK 9080.00. Går du på priskalkulatoren til Dagbladet får du følgende :

Kurs, svenske kroner 80.46

Pris SEK 9080.00

Pris SEK uten moms 7264.00

Pris NOK uten moms 5844.61

Pris NOK med moms 7247.32

Total pris NOK inkludert gebyr 7396.32

MEN, i tillegg til dette kommer det også et postfortollingsgebyr på NOK 149 (hvis posten fortoller produktet, som dog er det letteste for meg)og da er prisen blitt NOK 7396.00 + 149.00 = 7545.00

Så, prisen på prisguiden.no skulle være 7545.00 i stedet for 7008.00!

mvh

Chevy

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skjønner ikke hvorfor du mener prisguiden skal ta med fraktkostnader og postfortollingsgebyr?

Det står jo helt klart på prisguidens info: "Alle priser er oppgitt inklusiv moms, men husk at porto og evt. ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg."

Ser at xd som ligger nærmest pixeloo i pris i prisguiden oppgir 7646 NOK på kameraet. Hvis jeg da regner med postens servicepakke 69 NOK, som er det billigste alternativet ved leveranse, blir totalprisen 7715 NOK.

Da lønner det seg likevel å bestille fra pixeloo da.

[ Denne Melding var redigert av: Dretvik på 2002-10-28 20:19 ]

Lenke til kommentar

La det være sagt, jeg har sjekket mye

og:

* DET LØNNER SEG MEST Å BESTILLE *

* FRA USA *

Sjekk priser på http://www.cnet.com

Det er INGEN TOLL (jeg sjekket med

tolldirektoratet). Kun 24% mva legges

til på prisen+frakt.

Her kan du gjøre noen virkelige kupp!!

Lenke til kommentar

Det er jo tollfritt fra Sverige også.

Det der som kalles postfortollingsavgift er jo en avgift posten tar for å fortolle varene. Det er vel en avgift som ALLE som mottar pakker fra utlandet må betale, også fra USA, om jeg har forstått alt riktig da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...