Luske_Ludvig Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Student Paco Forni mistet lørdag pluggen med viktige filer til masteroppgaven. Han har fremdeles håp om at noen har funnet den. Mistet 3 mnd arbeid, link Les og lær. Endret 10. juli 2006 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Patz Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Ha, han sier det sikkert bare fordi at han aldri har begynt på masteroppgaven, en fin unnskyldning :!: Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Ha, han sier det sikkert bare fordi at han aldri har begynt på masteroppgaven, en fin unnskyldning :!: 6466727[/snapback] Hehe, Godt mulig det ja :!: Kansje han bare har brukt tiden på å *kose* med buttpluggen Lenke til kommentar
enl Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Utrolig bittert :S Tenker han blir flinkere til å ta backup av viktige filer neste gang Lenke til kommentar
riroil Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Det er vel ingen som har lagret et så viktig arbeid på kun en minnepinne. Da er jeg hvertfall fristet til å si at man ikke fortjener bedre. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Det er vel ingen som har lagret et så viktig arbeid på kun en minnepinne. Da er jeg hvertfall fristet til å si at man ikke fortjener bedre. 6468277[/snapback] Tro meg, det er nok veeeldig mange. Om ikke akkurat samme type tilfelle, så er ikke denne karen alene om å være uforsvarlig. Og det er nok mange verre enn han. Denne saken fortjener nesten en førsteside på VG og Dagbladet. Ikke fordi han personlig fortjener det, men for å vise skrekkeksempel til alle uforsvarlige fjols der ute. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) haha, eid! sorry, men folk som ikke vet bedre enn å sikre viktig arbeid bedre enn på en forbanna minnepinne fortjener slike kommentarer når det først går galt. På samme måte som med folk som lager halve livet sitt på laptoppen før den blir stjålet. Endret 10. juli 2006 av MrLee Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Det er trist at veldig mange ikke vet bedre enn dette. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 "åå giid, "backup" høres ut som en fin bil" :!: Jepp, jeg har litt skadefryd når folk driter på sin egen legg på denne måten. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Enig med deg der Simen1... Er det noe viktig har jeg lagra én kopi på hver disk og på 2 minnepinner, jeg har mistet så mye data oppigjennom at jeg får aldri nok backup! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Erfaring fra arbeidslivet: Meg: Hei, hva kan jeg hjelpe deg med? Kunde: Denne eksterne harddisken virker ikke lenger, den kommer ikke opp. Meg: Ok, da skal vi ta den inn og få testet den, så får du nok en ny om den er ødelagt. Kunde: Men jeg har en del viktige data på den. Meg: Har du ikke backup av det på PCen din? Kunde: Nei, den eksterne disken er backupen. Meg: Men da er det vel ikke egentlig backup? Kunde: Nei, det er det vel ikke....... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Men skulle tro at en student som holder på med mastergrad skulle vite bedre! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Sånne ting gjør meg nesten glad... Samme med en i klassen som hadde skrivd en svær mappeoppgave på 13-14 sider og brukt en hel helg og så forsvinner den. Uten sikkerhetskopier fortjener man ikke bedre. Er det noe viktig har jeg det alltid lagret på minnepinne, mail og på harddisken. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Hva med denne da: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1383502.ece Lenke til kommentar
enl Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Hva med denne da: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1383502.ece 6468398[/snapback] Enda bedre Burde bli pensum i undervisningen dette. Selv har jeg tatt backup siden mitt første datakræsj..som 6-åring Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Har desverre lite sympati for den slags, selvfølgelig er det tragisk, men når ein driv med noko så viktig er det eit must å ha fleire kopiar i backup. Ein minnepinne, ein versjon på PCen, ein på DVD, eventuelt ekstern harddisk og ein på nett, då skal du være rimelig sikker. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Tragiske greier. Forresten tar jeg backup nok en gang selv. Det er absolutt verdt det. Kanskje HW.no kan oppfordre folk til det og fortelle hvordan det gjøres (for de som ikke kan det altså)? Lenke til kommentar
enl Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jepp, en artikkel rundt dette er en glimrende idé. Folk er nok lite klar over hvor sårbar man er ovenfor datatap i en digitalisert hverdag. I dag leveres de fleste PC'er med CD- eller DVD-brenner, så de fleste har muligheten til å sikkerhetskopiere større mengder data. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jepp, en artikkel rundt dette er en glimrende idé. Folk er nok lite klar over hvor sårbar man er ovenfor datatap i en digitalisert hverdag. I dag leveres de fleste PC'er med CD- eller DVD-brenner, så de fleste har muligheten til å sikkerhetskopiere større mengder data. 6468501[/snapback] Og det er absolutt verdt det å bruke noen kroner på plater, det er mye verre å miste informasjonen. Jeg har selv mistet noe (og backupen), men heldigvis var det ikke så veldig viktig, bare rundt 20 timers arbeid ut vinduet. Det er lenge siden nå. Nå har jeg selvsagt flere kopier av det viktige. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Ja, slike ting er ergelig, men man ber jo om det selv, var oppi noe liknende en gang selv, og mistet en dags arbeid (tok backup en gang daglig), bare det er egentlig ganske ergelig, en hel dags arbeid som må gjøres om igjen. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå