Gå til innhold

Pass på minnepinnen. (Link til bt.no)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel ingen som har lagret et så viktig arbeid på kun en minnepinne. Da er jeg hvertfall fristet til å si at man ikke fortjener bedre.

6468277[/snapback]

Tro meg, det er nok veeeldig mange. Om ikke akkurat samme type tilfelle, så er ikke denne karen alene om å være uforsvarlig. Og det er nok mange verre enn han.

Denne saken fortjener nesten en førsteside på VG og Dagbladet. Ikke fordi han personlig fortjener det, men for å vise skrekkeksempel til alle uforsvarlige fjols der ute.

Lenke til kommentar

haha, eid!

sorry, men folk som ikke vet bedre enn å sikre viktig arbeid bedre enn på en forbanna minnepinne fortjener slike kommentarer når det først går galt. På samme måte som med folk som lager halve livet sitt på laptoppen før den blir stjålet.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Erfaring fra arbeidslivet:

Meg: Hei, hva kan jeg hjelpe deg med?

Kunde: Denne eksterne harddisken virker ikke lenger, den kommer ikke opp.

Meg: Ok, da skal vi ta den inn og få testet den, så får du nok en ny om den er ødelagt.

Kunde: Men jeg har en del viktige data på den.

Meg: Har du ikke backup av det på PCen din?

Kunde: Nei, den eksterne disken er backupen.

Meg: Men da er det vel ikke egentlig backup?

Kunde: Nei, det er det vel ikke.......

Lenke til kommentar

Sånne ting gjør meg nesten glad... :p

Samme med en i klassen som hadde skrivd en svær mappeoppgave på 13-14 sider og brukt en hel helg og så forsvinner den.

Uten sikkerhetskopier fortjener man ikke bedre.

Er det noe viktig har jeg det alltid lagret på minnepinne, mail og på harddisken.

Lenke til kommentar

Har desverre lite sympati for den slags, selvfølgelig er det tragisk, men når ein driv med noko så viktig er det eit must å ha fleire kopiar i backup. Ein minnepinne, ein versjon på PCen, ein på DVD, eventuelt ekstern harddisk og ein på nett, då skal du være rimelig sikker.

Lenke til kommentar

Jepp, en artikkel rundt dette er en glimrende idé. Folk er nok lite klar over hvor sårbar man er ovenfor datatap i en digitalisert hverdag. I dag leveres de fleste PC'er med CD- eller DVD-brenner, så de fleste har muligheten til å sikkerhetskopiere større mengder data.

Lenke til kommentar
Jepp, en artikkel rundt dette er en glimrende idé. Folk er nok lite klar over hvor sårbar man er ovenfor datatap i en digitalisert hverdag. I dag leveres de fleste PC'er med CD- eller DVD-brenner, så de fleste har muligheten til å sikkerhetskopiere større mengder data.

6468501[/snapback]

Og det er absolutt verdt det å bruke noen kroner på plater, det er mye verre å miste informasjonen. Jeg har selv mistet noe (og backupen), men heldigvis var det ikke så veldig viktig, bare rundt 20 timers arbeid ut vinduet. Det er lenge siden nå. Nå har jeg selvsagt flere kopier av det viktige.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...