Espen K Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Som emne sier så får jeg ikke opp nettverk mellom mine to maskiner. Den ene maskinen er koblet til routeren med kablel den andre er koblet til via trådløst nettverkskort. Kjører win xp pro på begge og de deler adsl linjen fra tele2 på en Jensen Wireless High Speed Router. Den stasjonære kjører notorn internett security 05 og laptoppen har norman virus og brannmur. Har kjørt nettverksveiviseren på bege to og satt de i samme arbeidsgruppe, men det er ikke altid de finner hverandre. Får opp at jeg ikke har tillatelse til denne nettverksressursen Er det noen innstillinger i brannmuren som må gjøres ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 skru av begge brannmurene (pass på norton, må inn i programmet for å skru den av helt) og så aksesserer du den andre maskinen med \\datamaskinnavn (f.eks. \\spindle ) i f.eks. ie eller en mappe. Så er det bare å skru på en og en komponent og se hvor feilen er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå