Gå til innhold

Plassering av Sub og WAF

Anbefalte innlegg

Har lest at man burde plassere SUBen etter hvor den gir best lyd(med å ha en kompis som løper rundt og flytter den, mens du sitter rolig på "plassen din" og lytter). Men hjemme hos meg er det desverre ikke så enkelt. jeg har nemlig en kjærste som vil ha noe og si på denne fronten. Hun har mest lyst til å sette SUB'en inni en krok. Men hvordan blir det med lyd bildet?

Oppe i hode mitt høres ikke det så kalt ut hvis man ikke presser den helt inni et hjørne men en gjennomsnittlig bølgelengde fra begge ender og inntil hjørnet.

Jeg har også en knott bak på subben hvor jeg kan justere hvilket frekvens område som skal inn på subben, hva burde jeg ha den på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Sett subben i lytteposisjon du og gå deg en tur med øret i subhøyde.

Der du syns det låter best plasserer du suben ;)

Delefilteret på suben stilles etter hvor dypt fronthøyttalerne dine spiller. Rundt 40 - 50 Hz er normalt.

Og er du redd for WAF så kan du jo heller si at du gjerne er med på å spleise på en sub som både er pen og spiller bra, hun betaler for designen, du for lyden ;)

Skal dem ha likestilling får de jaggu betale litt av regninga sjøl også, hehe :D

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Heisann!

Sett subben i lytteposisjon du og gå deg en tur med øret i subhøyde.

Der du syns det låter best plasserer du suben ;)

Delefilteret på suben stilles etter hvor dypt fronthøyttalerne dine spiller. Rundt 40 - 50 Hz er normalt.

Og er du redd for WAF så kan du jo heller si at du gjerne er med på å spleise på en sub som både er pen og spiller bra, hun betaler for designen, du for lyden ;)

Skal dem ha likestilling får de jaggu betale litt av regninga sjøl også, hehe :D

6468797[/snapback]

Tror ikke jeg har lang nok kabel til subben og sitteplassen...

Men sånn erfaringsmessig så gjør vel subben seg best inntil vegger og hjørner?

Subben er forresten innkjøpt, kjøpte den brukt på nettet, med riktig design for dama. Men jeg betalte da :roll: men igjen så er det ikke jeg som betaler for alle pynte gjensandene hennes :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...