Gå til innhold

Kjøpe K800i på ebay.com Kan den brukes i norge?

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig veldig lyst på ny mobiltelefon nå, og sikler stort etter nye SE K800i!

Men som "vanlig" 19-åring så har jeg lite med penger til overs og vil ha det så billig som mulig, så vuderer og handle på ebay.com da.

F.eks. har funnet en selger og auksjon som ser seriøs ut, og i skrivende stund er budet på 180GBP altså ca. 2078kr etter dagens kurs.

http://cgi.ebay.com/FULL-SEALED-BRAND-NEW-...1QQcmdZViewItem

Portoen blir på 15,95GBP ca.180kr.

Så jeg sparer jo mye penger på og kjøpe den der enn og gi over 3500 for den her i norge.

Men bare lurte på om noen har erfaringer med ebay.com og lignende kjøp før?

Telefonen er jo en "i" altså internasjonal... Betyr det at den funker greit i norsk nettverk, og at det er enkelt og få norsk språkmeny på telefonen? Eller må jeg gjøre noe med den når jeg motar telefonen? Telefonen befinner seg jo i England så det er vel samme gsm nett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men bare lurte på om noen har erfaringer med ebay.com og lignende kjøp før?

6466531[/snapback]

Den er operatørlåst, og per nå er det ikke mulig å låse den opp - så nei, den vil ikke fungere i Norge. Men det vil mest sannsynlig bli mulig å låse den opp snart, så hvis det ikke haster kan du jo gamble litt.

Lenke til kommentar

Den der var låst til "3", det finnes også mobiler på e-bay som er ikke låst.

Problemet er at en del selger oppgir at de sitter f.e. i England, men sender billigere import-mobiler fra Hong Kong uansett.

Disse er ikke låst men har japanske bokstaver på tastene - i tillegg til de vanlige internasjonale - ser ikke så bra ut det!

I tilleg har telefoner fra England/Tyskland/Amerika av og til ikke norske bokstaver lagret i det hele tatt, de mangler da æ, å og ø .....

dette kan også være slitsom hvis du skriver mye. Norsk T9 har i hvertfall ingen av dem.

Hvis selgeren sender deg en pakke må han oppgi verdien av innholdet. Hvis en telefon koster 2500 NOK on e-bay og pakken skal fortolles blir det ca. 900 NOK ekstra.

Jeg ville ikke handle slike telefoner on e-bay - dette er egentlig bare spennende hvis det gjelder helt nye telefoner som du kan ikke kjøpe i Norge enda.

Du kommer sikkert til å finne nesten nye SE K800i til sagls på QXL og FINN snart. Jeg skal legge min ut ganske snart og den er strøken :cool:

Lenke til kommentar
Den der var låst til "3", det finnes også mobiler på e-bay som er ikke låst.

Problemet er at en del selger oppgir at de sitter f.e. i England, men sender billigere import-mobiler fra Hong Kong uansett.

Disse er ikke låst men har japanske bokstaver på tastene - i tillegg til de vanlige internasjonale - ser ikke så bra ut det!

I tilleg har telefoner fra England/Tyskland/Amerika av og til ikke norske bokstaver lagret i det hele tatt, de mangler da æ, å og ø .....

dette kan også være slitsom hvis du skriver mye. Norsk T9 har i hvertfall ingen av dem.

Hvis selgeren sender deg en pakke må han oppgi verdien av innholdet. Hvis en telefon koster 2500 NOK on e-bay og pakken skal fortolles blir det ca. 900 NOK ekstra.

Jeg ville ikke handle slike telefoner on e-bay - dette er egentlig bare spennende hvis det gjelder helt nye telefoner som du kan ikke kjøpe i Norge enda.

Du kommer sikkert til å finne nesten nye SE K800i til sagls på QXL og FINN snart. Jeg skal legge min ut ganske snart og den er strøken  :cool:

6471073[/snapback]

Ok.

Ser det er en god del telefoner til rett under 600USD, og så er det noen til 450USD og oppover, ca. 2700kr. Mistenker de rimeligste og være uorginale.

Blir jo 150-300kr i porto også da.

Men hadde jo håpet og få til at selger merker pakken som gave, vist ikke vil det jo ikke lønne seg lengre, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...