NorvegianDad Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg har alltid trodd at promillegrensen på båt var samme som bil,men en kamerat sa til meg at det er på 0,8 ,stemmer det?Ikke det at du skal drikke deg full i båten,men det hadde smakt med en pils eller to hvis du skal grille på en øy f.eks. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Den som drikker seg sanseløs, burde ikke styre båten, eller en bil. Men det er vel høyere promillegrense til sjøs enn til bil, med mindre noen har stramma inn lovverket i det siste. Jeg vet ikke hvordan reglene for passasjerer er, men trodde de kunne være så fulle de ville? (Båt og bil) Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Promille grensa er på 0,8 til sjøs. Passasjerer kan være så fulle de bare vil. Her er en artikkel som sier litt om bøtesatsene til sjøs. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 takker for svar,da kan jeg altså ta meg en pils med god samvittighet på en grill eller fiske tur... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå