Xantix Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Skal det være så @£$€€€$€£$$€ vanskelig å sette på en cpu vifte eller er det bare jeg som ikke har lært knepet for hvordan dette gjøres veldig enkelt? Bruker alltid lang tid på det og bryter i stykker nesten vifta før den er på plass. Den er jo så møkkhard å presse ned på da den liksom er for kort. Når du først lirker klemmene på plass på den ene siden så er det så stramt at det er nesten umulig å presse den på plass på den andre siden. Presser, bruker tynne skrutrekkere og likevel er det en prestasjon når jeg endelig får det til etter 30 - 40 min. For ikke å snakke om alle gangene den tynne skarpe tingen jeg bruker til å presse med glipper of farer ned mot hovedkortet! Skal sies at jeg har vært bor i noen vifter som er litt enklere enn andre men synes i det store og det hele at de er vanskelig å ha med å gjøre. X. Edit: 2) Synes ikke det er stort bedre når vifta skal av. Bryte ut klemme føles som jeg voldtar pc'en. Kan ikke for det men synes det er idiotisk system, må da være mulig å finne på et bedre klikk på og av system. Endret 10. juli 2006 av Xantix Lenke til kommentar
Patz Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Regner med at du snakker om hele kjøleren, og ikke bare vifta? Hvilken socket er det snakk om? Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Ja, hele kjørelen er det je snakker om. Det er en gammel athlon 2800+ meget mulig at nye kjølere er smartere lagd Fant ut nå at det gikk ganske greit når jeg brukte min leatherman tang og tok tak i klemmeren og dro til. Kanskje bare flaks at det gikk så greit nå uansett synes jeg det er brutal måte å gå fram på for å feste en kjøler. X. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Hvis det er Socket A så er det litt brutalt ja Må være forsiktig samtidig som man er brutal også, så lønner seg å ikke drive med dette for ofte. Kan jo knuse kjernen er man uforsiktig Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Monterte selv en Spikeskjøler på et socket A HK med en amd 2600+, det var mye banneord ute og gikk da! Det tok sin tid. Men fant ut de greine på kjøleren var litt bevegelig ved hjelp av en skrue rett over:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå