Diablito2k Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 hei, har Canon S2 IS. har funket knall lenge nå, men har begynt å ta uklare bilder nesten hele tiden syns jeg. har nå oversteget 6000 bilder tatt.. har klart å ta mange fine klare tydlige bilder, men for tiden blir "alt" uklart i en form eller annen, den klarer ikke å fokuserer skikkelig.. må ny firmware til ? evt er det ny ute ? hvor og åssen fikser jeg det? gjør jeg noe galt kanskje ? takker på foråhnd Lenke til kommentar
jensanders Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Kan du legge ved et eksempel? Hvilke innstillinger bruker du? Jeg har S1IS og har tatt over 30.000 bilder uten å ha opplevd noe problem. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Slik som dette, tatt med makromode on, får "grønn" firkant osv, og bildene ser topp ut på selve cammet, får det opp på pcen, er det uklart. bilder som BLIR klare er bilder tatt med blitz på normal mode... går jeg inn i noen makro mode's så blir de uklare med engang igjen.. EDIT: virker som den fokuserer på feil plass + at hvitbalansen er på trynet .. blomster i sollys blir f.eks blurry pga overeksopnering, selv med raske lukketider Endret 10. juli 2006 av Diablito2k Lenke til kommentar
jensanders Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Ikke sikker om jeg kan hjelpe (makro-knapp kom med S2IS og finnes derfor ikke på S1IS). Noen ganger feiler hvitbalansen på S1IS. Forsøker da å få kameraet til å finne riktig hvitbalanse på nytt (FUNC-knappen, velge hvitbalanse, bla til SET, trykke på SET-knappen). Når det gjelder fokus så velger jeg alltid bare å bruke den midterste fokuspunktet. Mange kamera har mulighet for flere fokuspunkter men for meg er dette bare forvirrende. Noen andre som har noen tips? Prøv evt. også på Canon-forum på www.dpreview.com. Endret 11. juli 2006 av jensanders Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Virker som det har begynt å oppføre seg .. virker som AF fokuserer "forbi/bak" planter .. den tar knallbilder for det meste ellers nå for tiden. Men må si meg godt fornøyd med cammet, selv om det har sine små "problemer". eks: Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Slik som dette, tatt med makromode on, får "grønn" firkant osv, og bildene ser topp ut på selve cammet, får det opp på pcen, er det uklart. bilder som BLIR klare er bilder tatt med blitz på normal mode... går jeg inn i noen makro mode's så blir de uklare med engang igjen.. EDIT: virker som den fokuserer på feil plass + at hvitbalansen er på trynet .. blomster i sollys blir f.eks blurry pga overeksopnering, selv med raske lukketider 6466186[/snapback] På dette bildet er det brukt for lang lukketid om du ikke brukte stativ da.... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 IS er kos vett.. og hvis du ser på selve bildet og ikke bare specs så ser du bladene bak blomsterhodene er fine, men selveblomstene, som jeg fokuserer på er ikke.. pirk prik pirk.. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 IS er kos vett.. og hvis du ser på selve bildet og ikke bare specs så ser du bladene bak blomsterhodene er fine, men selveblomstene, som jeg fokuserer på er ikke.. pirk prik pirk.. 6489465[/snapback] For lang lukketid selv med IS ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå