Gå til innhold

Løst - X1600 Pro 512mb - Fjerne pasta

Fjoggis

Anbefalte innlegg

Etter en veldig merkelig opplevelse i GTA:SA hvor displayet plutselig skrudde på disko-modus, ble mitt GeForce 6800GT ødelagt. :(

Som en temp-løsning kjøpte jeg et billig kort fordi jeg ikke orket å sprute ut evig antall kroner på et skjermkort. Uansett, jeg fant selvfølgelig ut etter kjøp at dette kortet (Sapphire X1600 Pro 512mb) har en del problemer med varmen, fordi produsentene kjørte på med kjølepasta over halve greia.

Jeg leste om flere som hadde fikset dette enkelt ved å fjerne det og legge til nytt, så da tenkte jeg at jeg skulle gjøre det samme.

Problemet mitt er at jeg ikke klarer å fjerne den hvite kjøleribben/klossen/mammuten/etc som ligger over chipen. (kan ikke hele terminologien her :p) Hvordan går jeg fram for å gjøre dette?

Jeg har desverre ikke kamera, så bruker de jeg fant på nettet.

http://img80.imageshack.us/img80/4632/kort17nt.jpg

Jeg har også et annet spørsmål. Skal jeg fjerne den rosa/hudfargede myke klumpen som ligger oppe noe som ligner en liten cpu? :p Var ikke helt sikker på hva det egentlig var.

http://img213.imageshack.us/img213/2303/kort25hf.jpg

Takk på forhånd.

Endret av Fjogstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som er interessert klarte jeg det til slutt. Det var ingen vanskelig sak egentlig, jeg bare turte ikke helt å gå 'hardt' løs på den.

Skru de 2 skruene under kortet ut, og bruk skrutrekken til å forsiktig presse kjøleribben opp. Gjør dette jevnt over på sidene og den skal komme av helt fint til slutt. :)

Tempen ligger nå på 50/60 idle og 70/80 load.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...