MobHem Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Hei, vil tipse om K510i til de som ønsker god billedkvalitet, særlig m.t.p fargegjengivelse, AE og skarphet. Mobilen har et unikt kamera. Det eneste "draw-back" er oppløsning på 1.3M, men sånn jeg ser på det er det bedre med sylkvasse og korrekt fargegjengitte bilder enn en haug med megapixler. Noen som har testet denne? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Hva med å poste et par bilder som bevis? Lenke til kommentar
MobHem Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Hva med å poste et par bilder som bevis? 6468995[/snapback] Tok et par bilder, desverre så var høyre del av linse tilsmusset. Men man får et godt inntrykk av AE, AWB og CCM optimalisering selv om deler av bildet er uskarpt. Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Jeg synes ikke de bildene var så bra jeg. Mye korn og farger som flyter i hverandre. Har sett bedre bilder fra for eksempel K750. Lenke til kommentar
m3 Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Uslåelig, er de nok ikke men de er bra for å være 1,3 Mpix. Men en til jeg legger merke til i bildene dine er at de blir uskarpe på ytterst til høyre. Vask linsa kanskje det hjelper...? Endret 11. juli 2006 av m3 Lenke til kommentar
Mobilguiden Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Sterke farger men bra kamera? syntes ikke det nei.... Lenke til kommentar
MobHem Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Uslåelig, er de nok ikke men de er bra for å være 1,3 Mpix.Men en til jeg legger merke til i bildene dine er at de blir uskarpe på ytterst til høyre. Vask linsa kanskje det hjelper...? 6472137[/snapback] Som sagt i post 3: linsa var desverre tilsmusset på høyre kant Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Fargene virker mye sterkere enn på 6230i, men bildene virker litt mer uklare. PS. Sammenlignet med ett digitalkamera fra Canon jeg brukte i 1999 (samme oppløsning) er bildene MYE dårligere uansett Lenke til kommentar
MobHem Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Fargene virker mye sterkere enn på 6230i, men bildene virker litt mer uklare. PS. Sammenlignet med ett digitalkamera fra Canon jeg brukte i 1999 (samme oppløsning) er bildene MYE dårligere uansett 6476665[/snapback] Ja, er enig at de bildene jeg postet ble uklare pga. smuss. Det som jeg anser som viktig, er en god AE (mest mulig dynamikk i bildet) + at fargegjengivelsen er mest mulig korrekt. Pluss egenskaper i mørke omgivelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå