chipmann Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Hei! Nå har jeg skrevet to tekster i photoshop oppå et bilde. Det jeg lurer på nå er hvordan jeg skal klare å merke av en av tekstene? Noen som vet det? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Lage ein selection meiner du? Hald inne Ctrl og trykk på thumbnailen (sjå biletet) til layeret i Layer-paletten. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 du må holde musa over teksten mens du er i text tool. Du ser forskjellen på musa når du holder over det og når du er på en plass uten text. Så trykker du inni tekstboksen, og så kan du merke tekst og skifte fant, farge osv. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Du treng ikkje merke tektsten slik for å endre farge, font osb. Det einaste kravet er at layeret og tekstverktøyet er valgt. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Ja, men hvis du bare skal skifte deler av teksten er det smart å merke den men skjønner hva du mener Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Du treng ikkje merke tektsten slik for å endre farge, font osb. Det einaste kravet er at layeret og tekstverktøyet er valgt. 6467605[/snapback] Ja, dette har jeg lenge hatt problemer med (selv om jeg bare har drevet med photoshop 2 dager). Men hvordan velger man et layer? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Litt usikker på kva du meiner. I det tilfellet der er det berre snakk om å klikke ein gong på layeret i layer-paletten, slik at det er merka blått. Om du meiner å lage ein selection, slik at du kan til dømes kopiere eller klippe ut innhaldet på layeret, gjer det på same måte som i det fyrste innlegget mitt: Hald inne Ctrl og klikk på miniatyrbiletet. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Hmm... Jeg har to tekster i bildet... Den teksten jeg laget først klarer jeg ikke å endre. jeg klarer bare å endre den sisste jeg laget.... Noen forslag her? Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 det er fordi du har rasteriset den. Da kan du ikke endre på den mer, så det må du være forsiktig med. etter "rasterize type" kan du ikke gjøre noe mer med tekst tool på den teksten. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 åja... Tusen takk Deilig å bli kvitt det problemet Nå har jeg et nytt problem. jeg holder på med denne guiden her: http://www.tutorials-photoshop.com/buttons/light-button.php Jeg skjønner ikke skritt 6 og 7. Når jeg drar den gradient tool-måleren fra venstre top til høyre bunn bli bare hele "dokumentet" som kulen er inni. Man ser ikke kulen. Noen som kan forklare dette da? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Om du gjer slik det står der, skal det ikkje vere noko problem. Lag den runde selectionen (markeringa) og so bruk gradient tool, utan å fjerne markeringa. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Takk, nå hjalp det litt mer... Nå blir hele filen sort og i midten er det en slags 3D ball. Men nå hjelper ikke akkurat skritt 7 og 8. Når jeg skal ta modify er ikke det valget tilgjengelig. Takk for hjelp så langt Håper noen kan hjelpe meg med dette også Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Med mindre du har fjerna markeringa skal det valget vere tilgjengeleg. Og om du skulle kome til å lure på det: For å kome til "Gradient Editor" i steg tolv, trykk her: Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Men hvis jeg bare bruker paletten for å for gradient color på sirkelen så skjer det ingenting Jeg må inn på layer > layer style >gradient color Hvis jeg ikke gjør det så virker det ikke... Men når jeg gjør dette så virker ikke skritt 6 og 7 Noen som skjønner dette? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Eg må seie at eg ikkje forstår det... Kortversjon av heile tutorialen: -Bruk elliptical marquee for å lage ein rund selection (markering). -Velg gradient tool, og lag ein gradient som går frå kvit til svart (i gradient editor). -Dra med musa inne i markeringa, frå oppe til venstre, til nede til høgre. -Velg Select --> Modify --> Contract/Select Modify Smooth. -Dra med musa igjen inne i markeringa, motsatt veg. -Velg Select --> Modify --> Contract/Select Modify Smooth. -Gå inn i Gradient editor, og lag ein gradient som går frå kvit til grøn til mørkegrøn. -Lag eit nytt layer. -Dra med musa inne i markeringa, same retning som den fyrste gongen. -Legg til drop shadow. Om det er noko du ikkje forstår skikkeleg, kan eg forklare nærare, eventuelt leggje ut ein video som viser korleis det vert gjort. Endret 12. juli 2006 av incanus Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 En video hadde vært veldig fint Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Høgreklikk, lagre mål som. Den er utan lyd, men du ser kva som skjer, so det er forhåpentlegvis godt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå