drfredf Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Hei. Jeg ønsker å sette sammen en ny pc for musikkopptak. Jeg har lydkort, programmer og skjerm, trenger kabinett, hovedkort, cpu, harddisk, skjermkort. Gjerne så billig som mulig. Noen forslag? F Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hvis ikke prisen hadde vært en faktor å ta hensyn til ville jeg sagt: Hovedkort: -Asus P4S8X/ Intel 850-ett-eller-annet... CPU: -2,4GHz NW/PC533 (billigere enn de lavere modellene med 533 systembus) RAM: -512MB DDR2700 merkeram Kabinett: -Chieftec Dragon/Scorpio 360W Harddisk: -Western Digital SE 8MB cache 7200RPM 120GB x 2 Skjermkort: -Matrox Parhelia ( ) Men siden prisen er viktig sier jeg: Hovedkort: -Asus P4S8X (masse integrerte ting og det raskeste chipsettet nå om da'n.) CPU: -1,6GHz eller 2,0GHz NW/PC400 ( 2,0 er nesten billigere enn 1,8GHz.) RAM: -512MB DDR2x000 merkeram Kabinett: -Chieftec Dragon/Scorpio 360W Harddisk: -En hvilken som helst IDE 7200RPM med maks. 9 ms søketid x 2 (Du bør ha en egen disk til audio.) Skjermkort: -Matrox 450 eller 550, evt. et GeForce 2 kort. Hvis du leter etter en AMD løsning må du spørre noen andre. A_N_K f.eks. (HINT, HINT!!! :wink: ) [ Denne Melding var redigert av: Winnie Da Puhman på 2002-10-20 17:03 ] Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hehehehe.... Intel er bra det for all del, men det er meget mulig at AMD er bedre på rent flyttall (så å si alle plug-ins bruker flyttall). SSE2 ser man ikke brukt i så mange audioapplikasjoner (foreløpig?). For øyeblikket har jo Intel et visst mhz-forsprang på AMD, og AMD's nyeste er vanskelig å få tak i, så det blir vel mye et spørsmål om pris/preferanse. AMD har blitt ganske billig etter hvert.. Hvis det ikke var for at det ikke er å se i butikkene noe sted ville jeg kanskje anbefalt A7N8X (nForce2), men A7V8X (KT400) har fått mye godord. Med George E. Breese's Via Latency Patch har jeg fått lav responstid ut av mitt oppsett (KT266A). Jeg ville forresten kjøpt et kabinett uten strømforsyning og heller kjøpt en relativt stille sak, separat. Chieftec burde være ok, Addtronics er heller ikke så dyrt etter det jeg husker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå