Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bikkje på panseret, lakkering

Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg har vært så heldig å fått besøk av en bikkje i helgen. Med klørne sine har den ripet opp både panser og den ene skjermen. Eieren er det ingen som vet hvem er.

Forsikringsselskapet (Vesta) sier at det ikke er noe lurt å bruke forsikringen da jeg mister bonus, og egenandelen er på seks løk.

Skal ned på Skøyen (Hoffsv.10) for prisoverslag. Regner med at det koster rundt 10 tusen for lakkering av panser og skjerm?

Bilen er en Saab 93 SE, 2001 mod Farge: Svart.*

Har aldri vært i denne situasjonen før, og lurer derfor på om noen har noen gode råd. Hvor skal man lakkere(Hvor er det billigst i forhold til kvalitet på arbeid)? Er det virkelig sånn at forsikringsselskapet ikke tar seg av slike ting? Hva faen er vitsen med forsikring? Hvilken ammunisjon egner seg på bikkjer?

*edit: tok med farge også jeg.

Endret av tom watt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avhengig av hvor mye bonus du har og hvor mye du mister, kan du risikere å måtte betale ekstra på forsikringen i årevis hvis du bruker kaskoen. Personlig hadde jeg nok tatt dette av egen lomme. Det er selvsagt sure penger, men det er ikke så mye å gjøre med det, med mindre hundeeieren blar opp.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært nede på Skøyen en tur, og overslaget er som følger:

Panser: 6000

Skjerm: 3500

Nå har det seg sånn at ripene på panseret ikke er dype i det hele tatt, så de på Skøyen anbefalte rubbing. Noen som har forslag til produkter og fremgangsmåte her?

Husker jeg så et slikt produkt på tv shop for en del år siden, men regner med at det, som alt annet fra tv shop er jall?

Skjermen blir nok omlakert. Sure penger. Jeg skal nå melde meg inn i pistolklubb, da rifla som mongoman anbefalte så fristende ut.

Lenke til kommentar
Hjelper ikke å skyte bikkja, eieren skaffer seg bare en ny.

Du må skyte hundeeieren.

6478774[/snapback]

Skulle til å si det selv.

Men over til sakens kjerne: går det ikke å pusse litt på det og kjøpe deg en lakkboks selv ?

Trenger ikke å ta hele panseret, men det blir ihvertfall billigere.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Hjelper ikke å skyte bikkja, eieren skaffer seg bare en ny.

Du må skyte hundeeieren.

6478774[/snapback]

Så sant så sant. Problemet er bare at det alltid blir så mye styr når mennesker blir skutt i dette landet her.

Pussing på egen hånd, og litt lakkering med bengalakk er helt uaktuelt. Det er tross alt en '01 mod. i ellers veldig god stand.

Lenke til kommentar
Da har jeg vært nede på Skøyen en tur, og overslaget er som følger:

Panser: 6000

Skjerm: 3500

Nå har det seg sånn at ripene på panseret ikke er dype i det hele tatt, så de på Skøyen anbefalte rubbing. Noen som har forslag til produkter og fremgangsmåte her?

6478103[/snapback]

Stikk innom et bilpleiesenter. Lakkrens og polering av kun et panser bør ikke koste mer enn maks 500 kr. Event hør om klargjøreren på bilverkstedet du bruker kan ta det for deg.

Rubbing på spesielt svart bil, gjør seg absolutt best om det blir gjort med maskin. Vær litt obs på at "hologram-effekten" oppstår utrolig lett på denne fargen.

Lenke til kommentar

Tviler på at en hund har gjort dette. Hunder har ingen glede av å hoppe opp på biler med mindre eieren til hunden faktisk har bedt den om å hoppe opp. Noe som er tvilsomt.

Katter derimot - de LEVER for å sitte oppå biler som står ute. Du ser dem overalt - sittende på tak og panser.

Har selv garasje, men hadde bilen utenfor noen netter. Visst faen har en katt laget riper på taket på bilen... Katter er plagedyr på lik linje med rotter, hunder er intelligente dyr som kun gjenspeiler eierens evne til å oppdra. Altså kan kun hundeeiere klandres, ikke dyret selv, mens en katt har egen vilje, og bare egen vilje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...