Gå til innhold

Spm. ang. webside.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har spurt om noe lingene før, men jeg har desverre glemt det siden jeg ga opp. Men jeg har tengt til å kopiere en webisde ned i Ms front page og lage MIN EGEN. :whistle: Fordi jeg liker layouten, men jeg skal selvfølgerlig har egen banner og egent tekst og egene sider og sånn. Men jeg kan ikke mye om det.

Men jeg vil gjerne ha noen tips. Hvordan laster jeg den opp. Helt fra grunnen av. HELT hvordan man gjør. det hert eneste trykk og sånn. Og navnet må jeg velge selv, og det må ikke være en slik: .home.no eller .hjemmeside.no eller noe sånn tull.

Jeg hukser jeg fikk en bra siden hvor man kan så ett bra navn. Jeg hukser ikke hva det var.

Og jeg trenger å vite hvordan man redigerer sidne helt 100% enkelt.

Kan noen hjelpe meg med det? Da vil dere få min respekt. Og kanskje denne kaken hvis dere er heldige:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

im_kake_095443359.jpg
Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er veldig kravstor. Du lager ikke noen egen layout, du forventer å ha din første hjemmeside uten home.no og venter at folk skal si deg vært eneste steg for å kunne legge opp siden. Du vil også hamulighet til å redigere den 100% enkelt..

Du må uansett skaffe deg et webhotell og et domene.

Dette er ikke gratis men siden du er så kresen..

Sjekk http://www.uniweb.no/ for begge deler.

Lenke til kommentar

Ok, det med kaken var litt tåperlig kanskje. Jeg tengte følgene:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hmmm, hvorfor skal noen gidde å gjøre dette for meg? Det hjelper lissom ikke bare å si takk. Kanskje jeg kan gi en belønning. 

Så fant jeg en kake også tengte jeg følgene:

Kanskje jeg kan si at jeg kan gi den kaken, men med liten sjanse. Og derofr skriver jeg: kanskje 

Men jeg hukser det kom noen gode forslag sist gang til sider med domere som var gratis. Det skal være en "blogg side" hvis jeg er korrekt.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

.tk mente jeg ja. En side jeg har designet selv i Ms front page, som jeg skriver blogger i og oppdaterer når jeg vil. Ikke en slik gratis Blog side som MSN spaces eller noe sånn. Mere en som jeg har laget selv.

Hvordan laster man en side opp til .tk? Nå trenger jeg helt detaljert forklaring.

Og noen som har link en detaljert guide eller en lang tekst om html. Jeg må nesten lære meg det en gang :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Men du får ha lykke til med å lage en lettoppdaterbar blogg i html...

Tror kanskje jeg ville satset på php for denslags.

Det er det eget kapittel om i siden du allerede har blitt tipset om, eventuelt kan du bruke Wordpress som jeg absolutt ville anbefale for de som er litt nybegynnere (som meg selv)

Du må fortsatt brukte et FTP-program til å laste filene opp på serveren (som du først må finne deg)

Men du trenger bare å gjøre det en gang, etterpå kan du gjøre (nesten) all skriving kun i nettleseren uten å måtte røre (ekle) frontpage eller kunne noe (særlig) om koding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...