Gå til innhold

Prisguide: dårlig filtrering i "erstatt"-funskjon

Anbefalte innlegg

erstatt funskjonen i prisguiden kunne vært en fin funskjon, men slik den er nå må man selv sjekke alle produktene som listes hvorvidt de faktsik kan erstatte det du er ute etter. Jeg skulle ønske at man begrenset listen til produkter som faktisk kan erstatte. Hvis jeg setter opp en PC som feks er AM2 HK, AM2 CPU og DDR2 ram så er det jo lite enteresant å få listet masse Intel CPU i forsøk på å erstatte en AMD. Det er heller ikke hensiktsmessig at det blir foreslått SO-DIMM som ertattning av ramen. Mitt forslag er som følger;

Begrens ertatning til samme sokkel og i noen tilfeller arkitektur.

CPU > am2 med am2, lga775 med lga775 osv

HK > samme cpusokkel.

RAM > ddr2 med dd2, so-dimm dd2 med so-dimm dd2, ddr med ddr osv

skjermkort > PCIe med PCIe agp med apg osv

HDD > ide med ide, sata med sata.

osv osv.

Regner med at det er flere som ser hensikten i dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

dette ville helt klart være en smartere løsning. Grunnen til at dette ikke er oppgitt er fordi det krever en del jobb å sette opp regler for å finne produkter som passer sammen.

Ved første øyekast kan det se ut til at det er enkle regler som skal til for å gjøre slik matching, men vi har mange kategorier, og mange produkttyper som en slik funksjon må testes for før det kan taes i bruk. Ettersom det er en stor jobb har vi ikke kommet så langt at vi har fått sett skikkelig på dette enda.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

hehe, driver selv med produktutvikling så jeg vet hvordan det er. Ville bare gi en tilbakemelding for det irriterer meg grenseløst hver gang jeg forsøker å bruke funskjonen. Kjekt å vite at dere har hatt det i tankene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...