hpfarstad Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Husker MSSQL 2000 hadde en fin funksjon som het Script Database som kunne scripte ut alle tabelldefinisjoner, lagrede prosedyrer, brukerrettigheter og ikke minst data! Nå har jeg prøvd noe av det samme i MS SQL 2005 beta: Høyreklikk - Tasks - Generate scripts. Dette går fint, men når jeg skal kjøre scriptet på den andre serveren får diverse feil som jeg har prøvd å fikse, sånn som brukerrettigheter, opprettelse av database osv, men har ikke helt fått det til enda.. Uansett er dette tungvindt, siden det er snakk om flere databaser. Finnes det noen bedre måter å gjøre dette på? Skulle vært mulig å bare generere en fil som man kjørte som opprettet brukere med rettigheter, databasestruktur og til slutt innhold fra den opprinnelige databasen Håper noen har peiling! HP Lenke til kommentar
roac Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Det enkleste vil kanskje være å ta høyreklikke på databasen og koble denne fra (detach), så kopiere databasen over til den andre servere, og så ta attach der. Hvis det ikke er en alt for gammel Beta du kjører på så skal dette fungere helt greit. Det fungerer forøvrig fint fra SQL Server 2000 til SQL Server 2005 også. Hvis du vil ha noe mer informasjon om de feilene du får så håper jeg du kan gjengi de ordrett, og helst da også ha med evt feil-nummer som kommer i forbindelse med feilmeldingen. Lenke til kommentar
hpfarstad Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Det enkleste vil kanskje være å ta høyreklikke på databasen og koble denne fra (detach), så kopiere databasen over til den andre servere, og så ta attach der. Hvis det ikke er en alt for gammel Beta du kjører på så skal dette fungere helt greit. Det fungerer forøvrig fint fra SQL Server 2000 til SQL Server 2005 også. Godt mulig at dette faktisk er den ideelle løsningen! Interessant med minst mulig nedetid selvfølgelig, og på denne måten vil databasen kun være nede mens man kopierer databasefilen og endrer web.config filen til å peke mot den nye databasen! Lenke til kommentar
hpfarstad Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Dette ga dessverre feilmelding om at det var forskjellig databaseversjon! Heh, jeg trenger en knapp som heter "Script tabeller, views, SP, users OG innhold i alle tabeller til db.sql!" Endret 10. juli 2006 av hpfarstad Lenke til kommentar
roac Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Dette ga dessverre feilmelding om at det var forskjellig databaseversjon! Heh, jeg trenger en knapp som heter "Script tabeller, views, SP, users OG innhold i alle tabeller til db.sql!" 6465470[/snapback] Siden dette ga feilmelding på databaseversjon, så vil jeg tippe at du har brukt en betaversjon som er litt gammel. Det har under betaprogrammet vært flere trinn hvor det ble sluppet ny versjon som ikke er bakoverkompatibel (med tidligere betaer). De eneste håpene jeg ser for deg nå (uten at jeg på noen som helst måte gir noen garanti) er Copy Database Wizard og evt tredjepartsverktøy. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Dette ga dessverre feilmelding om at det var forskjellig databaseversjon! Heh, jeg trenger en knapp som heter "Script tabeller, views, SP, users OG innhold i alle tabeller til db.sql!" 6465470[/snapback] Prøv med backup og restore. Lenke til kommentar
roac Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Mulig jeg tar feil, men jeg mener bestemt at han ikke får gjort dette når han får melding om feil databaseversjon ved attach. Det er såvidt jeg vet forskjeller i filformatet til databasefilene som mellom versjonene, og dette gjør at verken attach eller restore vil fungere på en ny utgave av SQL Server 2005. Men, jeg tror hjelpen kan være nær, og tror at ApexSQL Diff kan gjøre susen. Det skal i hvert fall gå an å laste ned en trial og sjekke at den får koblet seg til SQL Server 2005 Beta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå