Gå til innhold

Går det an å ta opp fra webtv?

Anbefalte innlegg

Lurer på å se en fotballkamp på webtv fra Icanal, men jeg lurer på om det er mulig å få recordet kampen? Tipper at denne muligheten er disablet i mediaplayer når jeg ser kampen, men det er jo i min fulle rett å kopiere et produkt jeg har betalt for, og se kampen om igjen på et senere tidspunkt?

Noen som vet om en teknisk løsning på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASFrecorder fungert tidligere på webtv hjå tv2, men trur ikkje det fungerar no (viss ikkje det er kommen ein ny versjon....

er også interessert i dette :wink: masse snadder hjå tv2;-)

asfrecorder fungerte ved at den opprettet ein "frame-server" (proxy) som kopierte bilde for bilde... men så fant vel nokon ut ein måte å hindre dette på :sad:

Lenke til kommentar

Jeg bruker av og til et lite hendig program som heter WM Recorder eller noe i den duren. Funker i hvert fall på tv2 sine webtv sendinger. Fant det på http://www.downloads.com etter et søk etter videorecorder. Er kanksje litt knotete i begynnelsen, emn etter en stund går det greit.

Det lager først noen merkelige filer som siden akn lages om til asf. (vet ikke om det kan lages om til andre formater i stedet.)

Hvor vidt det er lovlig eller ikke å ta opp slike sendiger skal jeg ikke komme inn på, emn det er så vidt jeg vet ikke ulovlig å ta opp fra vanlig TV så jeg kan ikke helt se problemet med å ta opp fra webtv.

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-16 14:54, skrev Dings:

Jeg bruker av og til et lite hendig program som heter WM Recorder eller noe i den duren. Funker i hvert fall på tv2 sine webtv sendinger. Fant det på
etter et søk etter videorecorder. Er kanksje litt knotete i begynnelsen, emn etter en stund går det greit.

Det lager først noen merkelige filer som siden akn lages om til asf. (vet ikke om det kan lages om til andre formater i stedet.)

Hvor vidt det er lovlig eller ikke å ta opp slike sendiger skal jeg ikke komme inn på, emn det er så vidt jeg vet ikke ulovlig å ta opp fra vanlig TV så jeg kan ikke helt se problemet med å ta opp fra webtv.

Mvh.

Dings

Takker, dette ser ut til å fungere bra. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...