int20h Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Produsenter av Blu-ray-utstyr frykter høyere prioritet på Playstation 3 fører til forsinkelser i lanseringen av Blu-ray-drev for PC. Les mer Lenke til kommentar
kilik Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Feil i artikkelen. Lanseringen er i november. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Ja stusset på dette jeg også. Stemmer det at det plutselig har blitt september så er det bare knall men tviler sterkt på at det ikke har blitt nevnt tidligere da isåfall fra raskere kilder. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Ja, det må være skrivefeil. PS3 kommer i november. Punktum. Dette er egentlig veldig uheldig for Sony. Det store argumentet fra Sony ang. PS3 er Blu-Ray, og det hadde vært mye bedre for Sony om BR hadde fått satt seg i markedet litt mer før PS3 kom. Men slik ser det ikke ut til å bli. Sony må nå bruke PS3 til å selge BR, mens de burde ha brukt BR til å selge PS3. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg synest det har vært for mange forsinkelser. Men det bryr meg ikke noe serlig, siden det vil ta lang tid før jeg vil vurdére Blu-Ray. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Ingen krise akkurat. Blueray har lite for seg før platene og spillerene får en fornuftig pris (sammenlignet med andre backup-medier). Blueray-filmer kan man jo bare glemme å spille av på PCer grunnet ekstremt lite maskinvare som støtter det og alle avspillingshindrene. (Man kan jo lure på om Sony vil at noen i det hele tatt skal få sett slike filmer). De som kjøpte DVD-brenner i fjor og følte at det var litt dumt å kjøpe den "like før" blueray og hddvd, skal absolutt ikke føle at de gjorde noen dårlig investering. Kalenderen viser nok 2008 før de nye formatene begynner å bli uproblematiske og fornuftig priset. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 De som kjøpte DVD-brenner i fjor og følte at det var litt dumt å kjøpe den "like før" blueray og hddvd, skal absolutt ikke føle at de gjorde noen dårlig investering. Kalenderen viser nok 2008 før de nye formatene begynner å bli uproblematiske og fornuftig priset. 6466043[/snapback] Innen da har nok alternativer komt på markedet, som for eksempel holografiske disker og lignende. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 De som kjøpte DVD-brenner i fjor og følte at det var litt dumt å kjøpe den "like før" blueray og hddvd, skal absolutt ikke føle at de gjorde noen dårlig investering. Kalenderen viser nok 2008 før de nye formatene begynner å bli uproblematiske og fornuftig priset. 6466043[/snapback] Innen da har nok alternativer komt på markedet, som for eksempel holografiske disker og lignende. 6466083[/snapback] Til fornuftige priser? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 De som kjøpte DVD-brenner i fjor og følte at det var litt dumt å kjøpe den "like før" blueray og hddvd, skal absolutt ikke føle at de gjorde noen dårlig investering. Kalenderen viser nok 2008 før de nye formatene begynner å bli uproblematiske og fornuftig priset. 6466043[/snapback] Innen da har nok alternativer komt på markedet, som for eksempel holografiske disker og lignende. 6466083[/snapback] Til fornuftige priser? 6466122[/snapback] Jeg har lest at holografiske plater skal være billige å produsére, så det er fullt mulig ja. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Okok;) Jeg har ingenkunnskap om holografiske plater, men vi får vente å se davett Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg har lest at holografiske plater skal være billige å produsére, så det er fullt mulig ja. Det er mulig at selve diskene blir billige, men drevene er mye mer avanskert en både BR og HDDVD drevene, så det kan godt hende at de vil koste MYE når det kommer. Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Mmm, om 4-5 år blir det kanskje 1.6 TB for 600-700 kr. Ialtfall hvis vi skal tro på produsentene... EDIT: Pris på kommersielle drev sier de vil ligge rundt 1500 dollar, dvs. ca. 10,000 kr. Endret 10. juli 2006 av CosmoK Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 De som vil ha PS3 bryr seg ikke om hva slags drev som er i den. De hadde kjøpt den om den så hadde gamle DVD eller HD-DVD for den saks skyld. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 De som vil ha PS3 bryr seg ikke om hva slags drev som er i den. De hadde kjøpt den om den så hadde gamle DVD eller HD-DVD for den saks skyld. 6469046[/snapback] Hmmm, skeptisk. Spillene vil kreve en god del lagringskapasitet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Xbox360 er solgt med DVD, ser ut til å gå fint det. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Hvor mange GB er det på disse da? Hvis utviklingen går sånn passe raskt vil jo Xbox 360 bli utdatert dersom spillene vil kreve mer plass. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) De som vil ha PS3 bryr seg ikke om hva slags drev som er i den. De hadde kjøpt den om den så hadde gamle DVD eller HD-DVD for den saks skyld. 6469046[/snapback] Dette stemmer nok. Folk som skal ha ps3(meg inkludert), kjøper den nok for spillene, og ikke pga at en faktisk får med en blu-ray spiller på kjøpet. Selvfølgelig vil spill ta mer plass. Og som det har blitt nenvt i mange tråder så vil en slippe å komprimere texturer og annet vissvass når han har nok plass, og derfor minske loadetid osv. Endret 11. juli 2006 av Swoofah Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Og som har blitt nenvt i mange tråden så vil en slippe å komprimere texturer og annet vissvass når han har nok plass, og derfor minste loadetid osv. 6471234[/snapback] Jeg vil gjerne kunne henvises til en av de trådene, for det mener jeg er tull... Forøvrig handler vel ikke artikkelen om hvorvidt det var lurt av Sony å putte BR i PS3'en... Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Og som har blitt nenvt i mange tråden så vil en slippe å komprimere texturer og annet vissvass når han har nok plass, og derfor minste loadetid osv. 6471234[/snapback] Jeg vil gjerne kunne henvises til en av de trådene, for det mener jeg er tull... Forøvrig handler vel ikke artikkelen om hvorvidt det var lurt av Sony å putte BR i PS3'en... 6471585[/snapback] Du får lete, jeg vet bare at det har blitt skrevet, husker ikke trådene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Hvor mange GB er det på disse da?6469898[/snapback] 25GB på de vanlige blueray-platene. Det vil også finnes dyrere dobbeltlagsplater med 50GB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå