Gå til innhold

Bærbar, bytte harddisk, gammel som ekstern?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer TravelMate 3211 med 60GB harddisk som til tider er lite plass. Kan jeg enkelt og greit bytte ut med en Samsung Spinpoint 120GB, og putte den gamle inn i noe herfra?

Dvs., vil den nye passe inn (fysisk og psykisk)? Anbefalinger av 2,5"-kabinett? Vil min Windows XP Pro OEM la seg installere uten problemer?

Takker for all respons!

Eventuelle andre harddisk-anbefalinger er også velkomne (antall GB er viktigst).

Endret av JourNey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant denne sida, som indikerer at en høyde på 9,5mm er kult. Står dessverre ikke spesifisert hvilke harddisker det er snakk om, men så lenge det er 9,5mm så burde det vel funke? Er det kun høyden som kan være problematisk, hva med kabling og kontakter, og skruefester?

Hvis jeg kjøper hd og kabinett, vil det være enkelt å klone den gamle harddisken før jeg setter inn den nye, med f.eks. Powerquest DriveImage e.l., og selv med flere partisjoner?

Lenke til kommentar

Av potensielle problem så er det størrelsen og eventuellt begrensninger i størrelse i BIOS. Jeg tror at tilkobling vil gå fint, det er tross alt poenget med en standard.

I følge Komplett er høyden på harddisken 1cm.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Den 120 GB disken er 9,5 mm høy. Konverterte fra databladet som sa 0.37 inches.

All min erfaring tilsier at kontaktene er akurat det samme for iaf PATA 2.5" disker. Er bare noen av dem som har noe ekstra dilldall (pinne konverter etc), men det kan du ta av og sette på den nye disken før du setter den inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...