Gå til innhold

"Satanrock" - Hva mener du om denne typen musikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan dere definere satanrock, syns jo cradle of filth er bra...er det santanrock? :dontgetit:

"Satanrock" er et medieskapt uttrykk. Et uttrykk skapt av uvitne folk og det er derfor ikke helt lett å forstå hva de mener med det. Mest sannsynlig betyr det bare "ekstrem metal" de tenker på. Cradle of Filth er ekstrem metal.

Lenke til kommentar

Kirkebrenning, ofring av griser etc er veldig 1994, og ingen black metallband med respekt for seg selv driver med slikt nå til dags.

Beasts of Satan er et eksempel på folk som er på etterskudd.

Forøvrig er det to scener som har et snev av respekt, og det er selvsagt Norge og i det siste Polen.

Lenke til kommentar

Scenen i Norge? Tenker vi da på de ørtenhundre bandene bestående av fjortenåringer? Eller den faste kjernen med samme bandene og artistene som alltid har drevet på? Ser ikke hvordan den norske scenen kan ha respekt for seg selv, er jo bare å kikke litt innom urørt, forferdelig flaut vil jeg heller si.

Lenke til kommentar
Cradle of Filth tror de er "satanrockere", men er det ikke. :)

(Det er mulig de var det engang i tiden dog.)

6496649[/snapback]

da vil jeg si at det en av mine foretrukne sjangere :w00t: , vil selv si at er ikke mye for utrykket nei, for jeg dyrker ikke satan eller kler meg i i svart og alt det som hører til, og jeg liker det :hrm:

Lenke til kommentar
Scenen i Norge? Tenker vi da på de ørtenhundre bandene bestående av fjortenåringer? Eller den faste kjernen med samme bandene og artistene som alltid har drevet på? Ser ikke hvordan den norske scenen kan ha respekt for seg selv, er jo bare å kikke litt innom urørt, forferdelig flaut vil jeg heller si.

6497017[/snapback]

Hva med alle de bandene bestående av 16åringer? :D

Lenke til kommentar
Hva med alle de bandene bestående av 16åringer? :D

6497172[/snapback]

 

Hehe, gutta i Darkthrone var vel ikke særlig mye mer enn 18-19 år når de gav ut sine første skiver de heller? Og Darkthrone er jo legendariske, så mye fint kan skapes dersom man starter i ung alder ;)

Lenke til kommentar
Hm, mener å ha hørt noe av denne typen musikk, og kan ikke si jeg likte det jeg hørte. Ikke helt min type musikk.

6493961[/snapback]

:cool:

6493983[/snapback]

 

Når jeg tenker over det, så var det vel mest sannsynelig hos deg.

6494007[/snapback]

Den er nok veldig sann. :)
Lenke til kommentar
Hva med alle de bandene bestående av 16åringer? :D

6497172[/snapback]

 

Hehe, gutta i Darkthrone var vel ikke særlig mye mer enn 18-19 år når de gav ut sine første skiver de heller? Og Darkthrone er jo legendariske, så mye fint kan skapes dersom man starter i ung alder ;)

6498477[/snapback]

Sant det, de fleste startet veldig unge. Kvitrafn var bare 17år når han spilte i Det hedenske folk (?, husker ikke helt om det var det bandet)

Lenke til kommentar
Som trommisen i Mayhem (Hellhammer)(?) sa " Black metal er som opera. Du må trene øre ditt til å like det. Må høre etter de rette tingene."

6497025[/snapback]

 

 

 

Apropo denne diskusjonen angående satanistisk musikk, så er det mer kristen hard-metal enn satanistisk, som er veldig lik den satanistiske musikken, men har helt annerledes tekster.. For eksempel Hellhammer som spilte i mayhem, har gått over til et kristent black-metal band som heter antestor etter at han ble kristen..

 

Hvis du finner noe fra extol, zao, as i lay dying eller antestor så skal eg love deg at du ikke tror det e kristen musikk.. Utrolig bra.. Faktisk bedre enn satanistisk musikk..

Endret av badeanden
Lenke til kommentar

 

 

 

Apropo denne diskusjonen angående satanistisk musikk, så er det mer kristen hard-metal enn satanistisk, som er veldig lik den satanistiske musikken, men har helt annerledes tekster.. For eksempel Hellhammer som spilte i mayhem, har gått over til et kristent black-metal band som heter antestor etter at han ble kristen..

 

Hvis du finner noe fra extol, zao, as i lay dying eller antestor så skal eg love deg at du ikke tror det e kristen musikk.. Utrolig bra.. Faktisk bedre enn satanistisk musikk..

6511463[/snapback]

 

Bedre enn "satanistisk musikk"? Det er jo en veldig heftig generalisering, da det finnes utrolig mye musikk innen black metal. Og det er nok flere ikke-troende enn kristne som spiller ekstremmetal.

Lenke til kommentar

 

 

 

Apropo denne diskusjonen angående satanistisk musikk, så er det mer kristen hard-metal enn satanistisk, som er veldig lik den satanistiske musikken, men har helt annerledes tekster.. For eksempel Hellhammer som spilte i mayhem, har gått over til et kristent black-metal band som heter antestor etter at han ble kristen..

 

Hvis du finner noe fra extol, zao, as i lay dying eller antestor så skal eg love deg at du ikke tror det e kristen musikk.. Utrolig bra.. Faktisk bedre enn satanistisk musikk..

6511463[/snapback]

 

Bedre enn "satanistisk musikk"? Det er jo en veldig heftig generalisering, da det finnes utrolig mye musikk innen black metal. Og det er nok flere ikke-troende enn kristne som spiller ekstremmetal.

6511491[/snapback]

 

 

Nå er det snakk om "satanistiske" eller "kristen-hatende" tekster så der det flere ekstrem-metal band med kristne tekster enn motsatt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...