Gå til innhold

"Satanrock" - Hva mener du om denne typen musikk?


Anbefalte innlegg

Uffda :)

 

Kan jo ikke noe for at dette er ræva musikk jeg :)

Denne musikken frembringer aggresjon og hat hos enkelte, noe jeg er motstander av. Det er ikke uten grunn at vi var dobbelt så mange vakter på jobb under konserter av denne typen. Mens vi på Backstreet Boys måtte bære ut besvimte 12 år gamle jenter måtte vi nesten sloss med publikum hver gang et "satanrockband" sto på scenen.

 

Og når vokalisten har så ræva stemme at han må brøle er det helt for jævlig. Ikke er de spesielt bra på instrumentene de prøver å knote seg frem på heller...

 

Det jeg derimot ikke skjønner er hvorfor de ikke har med hardingsfele og trekkspill. Det er intstumenter som låter jævlig det, og burde derfor passe midt i blinken for slike band.

6495996[/snapback]

 

 

Hmm, merkelige greier... Jeg har vært på en mengde konserter med metal band og har fortsatt tilgode å se noe som engang ligner på håndgemeng.

 

Du kan si det sånn, Wacken Open Air = ca 60.000 besøkende metalhuer på 3 dager, jeg har fortsatt ALDRI hørt om voldsepisoder som er noe å snakke om der og de har holdt på siden tidlig 90 tallet.

 

Men ta en country festival i en eller annen gudsforlatt bygd i norge, sjangsen for å bli banka opp der er meeeget store og dette har jeg kamerater som har bittert erfart.

 

Vettasøren hvor du er med på å arrangere konserter men det må være en plass med høy karskfaktor og med en haug mennesker som er der kun for å slåss.

 

Edit: Finnes metalband som bruker fele og trekkspill ;)

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Og når vokalisten har så ræva stemme at han må brøle er det helt for jævlig. Ikke er de spesielt bra på instrumentene de prøver å knote seg frem på heller...

 

Det jeg derimot ikke skjønner er hvorfor de ikke har med hardingsfele og trekkspill. Det er intstumenter som låter jævlig det, og burde derfor passe midt i blinken for slike band.

6495996[/snapback]

 

Windir har trekkspill bla. Asmegin kjører bånngass på feler og det høres konge bra ut. Se for den eit blackmetalband der voklisten har ei flott stemme ala vablige boyband :nei: Stemmen skal vel gå hånd i hånd med sjangeren skal den ikkje?

 

teh tr0llz0r warz0r0r11

Lenke til kommentar
Denne musikken frembringer aggresjon og hat hos enkelte, noe jeg er motstander av.

Evt. så kan det fungere som en ventil for sinne og agressjon.

 

Etter jeg har begynt med slik musikk så bare setter jeg med stereon, setter på sint musikk og føler hatet og sinnet "brenne opp".

 

(Før dette så ble jeg gjerne mer fysisk og har ødelagt div. ting i sinne.)

Lenke til kommentar
Uffda :)

 

Kan jo ikke noe for at dette er ræva musikk jeg :)

6495996[/snapback]

Skal vedde på at du aldri har prøvd å lytte til det eingang. :)

Denne musikken frembringer aggresjon og hat hos enkelte, noe jeg er motstander

o_O

Det er ikke uten grunn at vi var dobbelt så mange vakter på jobb under konserter av denne typen. Mens vi på Backstreet Boys måtte bære ut besvimte 12 år gamle jenter måtte vi nesten sloss med publikum hver gang et "satanrockband" sto på scenen.

Haha. Har vore på eit "par" kostertar, men har ALDRI opplevd ein einaste jævla slostkamp på ein slik kostert. Folk som reiser på slike konsertar reiser for musikken si skuld, ikkje for å gi kvarandre juling.

Og når vokalisten har så ræva stemme at han må brøle er det helt for jævlig. Ikke er de spesielt bra på instrumentene de prøver å knote seg frem på heller...

Mange som benytter seg av teknikken du så fint kaller "brøling" Har ofte bedre sangstemmer enn noko som har vore innom topp20-lista. Og eg skal vedde på at dei fleste etablerte blackmetal-musikarar kan spele fletta av dei fleste. Black/death-metal er slettes ingen enkel sjanger å håndtere. Ta trommiser f.eks. Er ikkje mange trommiser uten doktrorgrad i perkusjon som slår seg ifra Hellhammer og Frost, ikkje berre på hastigheit, men spesielt teknikk.

Det jeg derimot ikke skjønner er hvorfor de ikke har med hardingsfele og trekkspill. Det er intstumenter som låter jævlig det, og burde derfor passe midt i blinken for slike band.

6495996[/snapback]

Slike instrument er jo ofte brukt? Ikkje fordi det låter jævlig, men fordi det er instrument med mykje sjel og stemning.

 

 

Men eg skjønner Ikkje alle har musikalsk intelligens nok til å forstå slik musikk. Eg siterer Blasphemer fra Mayhem i dagbladet:

- Du kan trekke en parallell mellom black metal og opera. I begge tilfeller ligger inngangsporten til musikken i lytteteknikken. Og det er akkurat dette som utelukker vanlige folk fra å forstå musikken.

 

Vil du ikkje forstå, så kan du heller ikkje forstå. Du trenger ikkje å vere freak for å høyre på slikt. Har du innstillinga at "æsj, dette er jo berre skit og bråk" når du høyrer på det, så får du sjølvsagt den innstillinga. Er du litt meir åpen for å utforske nye sider av musikken kan du oppdage mykje uventa. Det handlar om å prøve å forstå.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Get a life

6496037[/snapback]

 

Ja, selvfølgelig... Alle band i sjangeren er make og alle går med sminke og ser tåpelige ut. Snakk om fordømme en hel sjanger :roll:

 

"Satanrock" er heller ikke en musikksjanger, bare noe media har kokt i hop. Det er lov å sette seg inn i saker og ting før du dummer deg ut.

Lenke til kommentar
herregud folkens. Tror dere tuller med meg jeg.

 

Hvem med sine fulle fem vil forbindes med det her:

 

Bilde søk "satanrock + picture" på yahoo

 

Heliggjør drap og hyller massemordre...

 

Get a life

6496037[/snapback]

 

Og hvem i sin fulle fem vil forbindes med dette her?

 

Boy Band Search (samme search som Mr.Dahle)

 

Bare sånn for å se hva jeg fikk opp om jeg søkte på Blackmetal

 

BlackMetal Search :p

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar
Og når vokalisten har så ræva stemme at han må brøle er det helt for jævlig. Ikke er de spesielt bra på instrumentene de prøver å knote seg frem på heller...

6495996[/snapback]

Du aner tydeligvis ikke hva du preiker om, så hold deg utenfor diskusjonen. Ja, mange vokalister growler, men det betyr ikke at de ikke kan synge pent og rolig i tillegg. Hør på f.eks In Flames, Killswitch eller Opeth, så skal du se at det ikke er noen selvfølge at vokalistene ikke kan synge vanlig selv om de growler.

 

Dårlig på instrumentene? Hvor i helvete har du dette fra? Death og Black har gjennomsnittelig en mer rask og mer teknisk spillestil enn det roligere musikk har, og for å kunne fordøye denne må også de som spiller den være dyktige nok til å klare dette.

Selvfølgelig er det mye dritt der ute, men å påstå at "satanrockeband" ikke kan spille, er muligens den absolutt teiteste påstanden noen gang. Greit at du ikke liker musikken, men å fare med løyn blir for dumt.

Så jeg håper du bare troller med uttalelsene dine her, ellers mister du nok endel respekt.

 

edit:

Burde lest litt over, Satrucci har alt sagt alt jeg dro fram. Godt innlegg Satrucci :thumbup:

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...