Gå til innhold

"Satanrock" - Hva mener du om denne typen musikk?

Anbefalte innlegg

Men tro meg er nok av band fra utlandet som får platekontrakt like lett som Norske og som faktisk suger noe sykt jævlig, har til gode å høre et utenlandsk Black Metal band som jeg faktisk liker bedre enn noen av de gode Norske. Jeg liker en god del band ifra Europa/Amerika ikke misforstå men det blir ikke samme stemningen å høre for eksempel Amerikanske "Krieg" da disse høres ut som om dem er i konkurranse om å spille kjappest og jævligst istedenfor å skape stemninger i musikken. At de i det hele  tatt har blitt anerkjent som et Black Metal band er meg totalt uforståelig.

6489973[/snapback]

Er uenig at Krieg er dårlig. Ikke at de prøver å spille kjappest og jævligst heller. Skaff deg Blue Miasma skiva! Stemninger, stemninger, og atter steminger! Du burde også prøve å høre på The Black House, jævla fet skive...tilogmed coverlåt av Velvet Underground, som også er fet!

6494651[/snapback]

Jepp, har til gode å høre The Black House. Leviathan sitt Tentacels of Horror er også et godt eksempel på bra usbm. Det finnes også mye gode band fra Ukraina/Finland.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg lurer på hva DU mener om "satanrock" eller death-metal (tenker på satanistisk, som f.eks. dimmu borgir).

6463168[/snapback]

Det er ræva.

Syns synd på de som liker det fpr å skille seg ut. Stakkars svake mennesker

6495770[/snapback]

Say again ffs? :roll:

Lenke til kommentar

Musikk skal handle om å være så forsiktig, sensuell osv så mulig. Og ikke minst: tilgjengelig og fengende.

Alt annet enn pop-ballader er stygt. Alle som er uenig er sånn derre teit taper som bare vil skille seg ut.

Lenke til kommentar

Jeg syns jeg lukter troll her :p

Jaja Mr. Dahle vist det er ræva så håper jeg da i det minste at det er en fin "ræv" :p

Og du, synd på de som liker dyresex? hehe syns mer synd på de stakkars dyra jeg da ;)

Jeg hører på Black Metal for å skille meg ut? Svar: Nei, jeg skiller meg ut fordi jeg IKKE vil se ut som "hvermansen" i gata mao bare en til i den store ignorante saueflokken :p

Lenke til kommentar
Hei, jeg lurer på hva DU mener om "satanrock" eller death-metal (tenker på satanistisk, som f.eks. dimmu borgir).

6463168[/snapback]

Det er ræva.

Syns synd på de som liker det fpr å skille seg ut. Stakkars svake mennesker

6495770[/snapback]

Ja, for fy faen, dette kan du alt om!

Har som regel pleid å ta deg som ein seriøs kar øyivind, men i det siste har det vore meir eller mindre umogeleg. Spesielt i musikkategorien virkar det som om du plutseleg ikkje klarer å argumentere for deg eller holde deg seriøs lenger. Hvis du ikkje klarer å holde deg for god for slikt, kan du trekke deg tilbake til babethreaden med tørkerullen. :)

Takk.

PS: Worst troll evar.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Uffda :)

Kan jo ikke noe for at dette er ræva musikk jeg :)

Denne musikken frembringer aggresjon og hat hos enkelte, noe jeg er motstander av. Det er ikke uten grunn at vi var dobbelt så mange vakter på jobb under konserter av denne typen. Mens vi på Backstreet Boys måtte bære ut besvimte 12 år gamle jenter måtte vi nesten sloss med publikum hver gang et "satanrockband" sto på scenen.

Og når vokalisten har så ræva stemme at han må brøle er det helt for jævlig. Ikke er de spesielt bra på instrumentene de prøver å knote seg frem på heller...

Det jeg derimot ikke skjønner er hvorfor de ikke har med hardingsfele og trekkspill. Det er intstumenter som låter jævlig det, og burde derfor passe midt i blinken for slike band.

Lenke til kommentar
Alle streber etter å være unik, dette har medført at å være normal er blitt unikt :)

6495954[/snapback]

Er det lenge siden du har labba rundt i et "sentrum" på en fredagskveld, jeg mener da sentrum på en plass større enn 5000 inbyggere ?

For å se hva jeg mener så kan du jo gå til det ekstreme og ta deg en tur til oslo på en lørdagskveld, hele byen er full av "kloner" jeg mener at man går forbi tusenvis av mennesker som mer eller mindre ser helt like ut. Eneste gangene du finner masse "metalltryner" i Oslo er etter en større konsert men nesten uansett antall som har vært på konsert så ser du dem knapt blant alle klonene, dvs du ser dem men de er i stort mindretall hehe

Lenke til kommentar
Og når vokalisten har så ræva stemme at han må brøle er det helt for jævlig. Ikke er de spesielt bra på instrumentene de prøver å knote seg frem på heller...

6495996[/snapback]

Helt ok å mene at musikken er rævva og at vokalisten burde låses inne på mentalsykehus, men... de kan spille på sine instrumenter og er som oftest svært gode på det. Det er bortimot en objektiv sannhet, men du trenger selvfølgelig ikke like det de spiller.

edit:

nei, jeg har verken langt svart hår, nagler, driver med emodikting eller annet fjas. Trenger ikke være "unik" for å like metal ;)

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...