Gå til innhold

"Satanrock" - Hva mener du om denne typen musikk?

Anbefalte innlegg

Med det siste albummet har de dratt inn litt elementer fra andre sjangre mener jeg, og gått litt vekk fra det gamle. Jeg har bare hørt noe av det nye, så skal ikke snakke for høyt her.

6584470[/snapback]

Mye mer førstegen. BM på siste skiva. Mer pønk. De har på sett og vis ikke gått litt vekk fra det gamle, men gått vekk fra dagens "true" BM. En langfinger mot alle plagiat-banda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg forventet tok ikke alle spøken min. Selvfølgelig vet jeg at Darkthrone spiller Black Metal. Det og i det hele tatt å påstå at de ikke gjør det blir dumt. Men jeg er drittlei av at nesten hver eneste diskusjon utvikler seg til sjangerronking på høyt nivå. Og offcourse bitches, The Cult Is Alive er svart metall til beinet, påstår man noe annet vil jeg påstå at den personen ikke har mye innsikt i oldschool black metal. :)

Lenke til kommentar

Fenriz: "Nå er det jo også sånn at vi lager brødet, men andre kan godt lage kake altså. Men man blir jo lei av kake og... så vi lager brød.."

Nocturno Culto: "Det kommer jo an på hvor lenge du har det i ovnen.."

:p Gutta i Darktrone (<3) som diskuterer Black Metal og "new-age Black Metal"

Lenke til kommentar
Black Prog blir feil  det også ;)

Viking Metal, ja på en måte er jeg enig, det tidligere Enslaved er Viking Metal men det dem spiller idag omhandler ikke vikingene direkte heller. Ifølge dem selv spiller dem Ekstrem Metal.

Avantgarde, jeg syns dem har masse avantgarde elementer i musikken sin, men ja de er progressive også.

Jeg kaller dem bare ekstrem metal så slipper jeg å irritere noen og/eller forvirre andre :)

6583231[/snapback]

Med Avantgarde så begynner jeg å tenke mer på ting som Painkiller, Fantomas, Bucket full of Teeth, etc,etc...

Og tekstene til Enslaved er vel like Norrøne i dag som alltid, men de handler mindre om store slag, og mer om norrøn-mystisisme. Ikke at jeg er noen ekspert på tekstene deres. Hører mest på musikken. Men utifra det tekstforfatteren sier så er det like norrønt som noen gang. Eneste grunnen til at de distanserer seg fra begrepet "Viking-Metal" er at for dem handlet det bare om tekstene, mens for bandene som kom etter dem så handler om å blande inn tåpelige kristne folkemusikkelementer inn i det og påstå at det var slikt vikingene spillte.

Og ekstrem metall er et bra ord for Enslaved.... men ekstremt bra metall passer vel enda bedre. :D

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
*snip*

Og nei Enslaved er IKKE black metal men i mitt syn, Avantgardisk Ekstrem Metal :p hehe morro å finne på nye sjangere ;)

PS. Jeg vet det finnes MASSE flere band enn dem jeg har nevnt over, men nevner noen av de "store" her.

Du fremprofoserer sjangerrunkeren i meg. :p

Enslaved = Progressive black/viking metal.

Zyklon er death metal.

Avant-garde metal: Peccatum, Fleurety.

Immortal er sjef. :cool:

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar

Immortal tines jo opp igjen nå, håper virkelig de kommer til Bergen.

Leste litt på Darkthrone sin side, der jeg fant dette: "(...) we are soon to release a single and album, that is January for the single "Too Old, Too Cold", and February for the album "The Cult Is Alive". We are still performing metal. Blackmetal you say? well, yeah, maybe, depends on who is listening."

Ikke det at jeg bryr meg om hvilken sjanger de er i, har heller ikke hørt nok av det nye til å kunne si noe om det, men betyr dette at Fenriz og Noc ikke er helt sikre på hvor de selv er?

Lenke til kommentar

Nei, det betyr at de driter i hva alle andre mener :) Fenriz er fast bestemt på at Darkthrone er svart metall, den dagen de ikke spiller svart metall lenger vil Darkthrone slutte å eksistere. Dette er langfingeren mot alle plagiat-banda som Glint skrev over.

Lenke til kommentar

Nei øsj, Immortal liker jeg ikke. De har blitt litt for... latterliggjort til at jeg kan ta de alvorlig.

Skal du ha skikkelig black metal må du sjele litt mer mot band som Mayhem..

Mente også at Dimmu Borgir ble nevnt. Vel, etter at Death Cult Armageddon ble sluppet er de mer sånn band for emoer som tror de er metallere...

Lenke til kommentar
Tenkte å puste nytt liv i denne tråden.

Hva tenker dere om fremtiden til svart metal. Vil den som sjanger dø ut, vil den fortsette i de gamle spor, eller vil den leve videre i form av Now, Diabolical?

6581321[/snapback]

Ekstrem-metalen kommer nok til å holde på i mange år fremover, men black metal er i mine øyne død og begravet allerede. Now, Diabolical var ikke ei black metal-skive.

Lenke til kommentar

Blackmetallen står og lever ikkje på band som Satyricon lenger.

Det er fortsatt fantastisk mykje bra som blir produsert der ute.

Aye, word up, Eyvindr!

Så sug meg sidelengs og hopp i havet! =D

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Nei øsj, Immortal liker jeg ikke. De har blitt litt for... latterliggjort til at jeg kan ta de alvorlig.

Mente også at Dimmu Borgir ble nevnt. Vel, etter at Death Cult Armageddon ble sluppet er de mer sånn band for emoer som tror de er metallere...

6587027[/snapback]

Hva syntes du om Mayhems nyere skiver da? For min del er det eneste som duger fra Mayhem de mysteriis dom sathanas.

Lenke til kommentar
Ulver er klart _det_ beste bandet i Norge noensinne rett etter Seigmen.

6586905[/snapback]

Hva skjedde med Darkthrone-fanboyen? :(

6587027[/snapback]

Det er synd at band blir dømt rett ned i dassen for fansen, for DCA er faktisk ganske så bra symfonisk black/ekstrem metall. (MYE bedre enn forgjengeren, som er en berg-o-dalbane når det kommer til kvalitet. :p )

Noe av sjarmen med Immortal er jo at de er så selvironiske. De ser latterlig dumme ut, og vet det! De har alltid vært sånn, se bare på videoen til "The Call of the Wintermoon" <3 Helt fantastisk musikk, og musikkvideo. ;)

Mayhem har 1 bra skive, DMDS. "Chainsaw Gutsfuck" er også rå. Grand Decleration of War er bare rar (noe som strengt tatt tilsier at jeg burde like den, men det gjør jeg desverre ikke :p) men har ikke hørt Chimera. Hvordan er den i forhold til de andre?

Lenke til kommentar
Fett for deg Jim, men det kommer forsatt mye rimelig bra svart metall ut.

6587049[/snapback]

Blackmetallen står og lever ikkje på band som Satyricon lenger.

Det er fortsatt fantastisk mykje bra som blir produsert der ute.

Aye, word up, Eyvindr!

Så sug meg sidelengs og hopp i havet! =D

Kan dere ikke komme med eksempler?

Lenke til kommentar
Kan dere ikke komme med eksempler?

6587087[/snapback]

Kan komme med eksempel på verdens beste blackmetal-skive. Den kom nemleg i 2004.

si.jpg

Deathspell Omega - Si Monumentum Requires Circumspice

Denne setter gåsehud på fanden sjølv.

Lenke til kommentar

Hva er det som gjør den skiva til ei black metal-skive, egentlig?

Edit: Jeg sier ikke nå at den ikke er det. Har ikke hørt skiva enda, så musikken skal jeg ikke uttale meg om, men DSO virker ikke så veldig black metal på meg ut fra det jeg har lest om skiva. Kaller det ekstrem-metal inntil videre, jeg.

Endret av Reverend_Jim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...