Gå til innhold

"Satanrock" - Hva mener du om denne typen musikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(Utenom Tool kanskje. Jada, vet dette høres pretensiøst ut av meg, men har noen kamerater jeg har prøvd å spille Tool for. De får et veldig "HÆ?" ansiktsutrykk av musikken og kommenterer gjerne "det var bare rart/sært". :p)

 

6518337[/snapback]

Å synes musikk er sær betyr ikke at det er vanskelig å forstå den. En trenger uansett ikke å forstå hva musikerne mente med musikken så lenge en kan nyte den. Det er hele poenget med musikk, eller hva?

 

edit:

Jeg er redd for å bli drept av de som hører på satanrock... :blush:  :cry:

6518825[/snapback]

We're gonna get you :devil:

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Dere forstår bare ikke tr00nessen til Ha4ngm4N

 

Han hører kun på band som startet en sjangere i det landet i de kom fra. Fks.

England - Heavy/Doom Metal - Black Sabbath

Norge - Black Metal - Darkthrone

USA - Progressive Metal - Dream Theater

 

Han hører aldri på nye band i en sjanger og aldri i band som spiller en sjanger som kræsjer med landet.

 

Han er tr00. Slikt står det respekt av!

6518397[/snapback]

Endelig en som forstår meg. :love:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

:!: Likte navnet på denne tråden!

 

Egentlig er vel all rock satanrock. Altså, Elvis med sin sensuelle hoftevrikking? Satanrock som bare det!

 

MEN.... Hvis det er ett band som passer til beskrivelsen "Satanrock" må det være Entombed. Hør Wolverine Blues eller To Ride, Shoot Straight, and Speak the Truth..... Blytung rock´n´roll med tekster om Satan. Like This With The Devil, That´s When I Became a Satanist, No-bo-daddy, Lights Out, Out of Hand, Demon, Chief Rebel Angel(OK, ikke alle låtene var fra de to albumene)... Geniale låter, med relevante tekster som hyller Satan. Masse humor og metal-klisjéer, men likevel dønn seriøst. Hadde alle i verden vært like gode satanister som Entombed hadde verden vært et flott sted å leve.

 

Synes det var morsomt at noen brakte opp ekte Enslaved som et Satanrock band.... Har de noensinne nevnt Satan?

 

Litt trist at noen prøver å rakke ned på Norsk Black Metal. Den er en av få sjangere som Norge faktisk utmerker seg i(Electronica må vel være den eneste som kommer nærmt å konkurrere, med Ralph Myers & The Jack Herren Band, Røyksopp, og Biosphere som har utmerket seg internasjonalt). Det er ganske fantastisk at ett så lite land som Norge greier å lage så utrolig mye av den definitivt beste Black Metallen i verden.

Lenke til kommentar
Tenkte å puste nytt liv i denne tråden.

Hva tenker dere om fremtiden til svart metal. Vil den som sjanger dø ut, vil den fortsette i de gamle spor, eller vil den leve videre i form av Now, Diabolical?

6581321[/snapback]

Den vil ikke dø ut, men fortsette å utvikle seg, forhåpentligvis ikke i form av Now, Diabolical, siden det er ett litt kjedelig album.
Lenke til kommentar
Progresjon er for homser, pyser, kjerringer og det som verre er. La alt stoppe opp slikt at enkle individer som meg ikke blir forvirret :)

6581794[/snapback]

Stagnering ftw!

 

Kreativitet suger!

 

Og er ikke Dream Theater fra canada? Eller er det bare noen av medlemmene?

6581380[/snapback]

Hvis jeg ikke tar feil: LaBrie.

Lenke til kommentar
Tenkte å puste nytt liv i denne tråden.

Hva tenker dere om fremtiden til svart metal. Vil den som sjanger dø ut, vil den fortsette i de gamle spor, eller vil den leve videre i form av Now, Diabolical?

6581321[/snapback]

Den vil vokse vidare i to retningar, ein i retning dimmu ol. , den andre i retning... oldskool...? =/

 

Uansett kjem det til slutt til å skille seg og bli til to heilt forskjellige greier.

Lenke til kommentar
Tenkte å puste nytt liv i denne tråden.

Hva tenker dere om fremtiden til svart metal. Vil den som sjanger dø ut, vil den fortsette i de gamle spor, eller vil den leve videre i form av Now, Diabolical?

6581321[/snapback]

 

 

Vel vi har flere former for "black metal" der norge faktisk uthever seg.

 

Red Harvest

V28

Dødheimsgard

 

3 eksempler på utrolig bra industriell døds/black metal

 

Darkthrone

Mayhem

Gorgoroth

 

3 eksempler på ekte norsk Black Metal

 

Aura Noir

Sarcoma Inc

Zyklon

 

3 Eksempler på meget bra norsk thrash/black metal

 

Dimmu Borgir

Old Mans Child

 

2 eksempler på god norsk symfonisk black metal

 

Jeg tror ikke noen av disse sjangerene vil dø ut, de vil kanskje evolvere seg litt ifra det de er nå (kanskje tilbake mot det mer opprinnelige hvem vet?) men i mitt synspunkt er for eksempel den Norske trash/black metallen bedre og mer interesant enn ren trash metal i disse dager, til og med Slayer har skuffet litt de siste årene spør du meg. Mens band som Aura Noir og Sarcoma Inc lager musikk som er helt sykt bra så virker det som om band innen ren trash faktisk sliter med å komme med nye ideer som faktisk virker.

 

Ekte Norsk Black Metal tror jeg aldri kommer til å forsvinne, det kommer hele tiden nye band til, både fra ut og innland som faktisk greier å holde sjangeren "ekte".

 

Symfonisk Black Metal kommer nok heller ikke til å forsvinne med det første i og med at dem har utrolig mye å ta av på ide fronten.

 

Industriell døds/black metal er også som symfonisk black metal et område som det nesten er umulig å gå tom for nyskapende ideer uten å vike for mye fra sjangeren.

 

Det eneste jeg er redd for er at Norsk Black Metal kan bli "oppbrukt" sånn som jeg føler trash sjangeren er pr idag, det virker som om det rett å slett ikke er riff tilbake som ikke er brukt av Slayer/Testament osv allerede. Til og med riff kongene Hannemann og King ser ut til å ha mista litt av futten. I og med at Norsk Black Metal (den ekte sådan) er en såpass "primitiv" sjanger så skal det litt til å finne på noe nytt i lydbildet uten å bevege seg for langt bort fra sjangeren. Dem har jo tross alt pøst ut kvalitet i snart 20 år ;)

 

 

Og nei Enslaved er IKKE black metal men i mitt syn, Avantgardisk Ekstrem Metal :p hehe morro å finne på nye sjangere ;)

 

PS. Jeg vet det finnes MASSE flere band enn dem jeg har nevnt over, men nevner noen av de "store" her.

Lenke til kommentar
Og nei Enslaved er IKKE black metal men i mitt syn, Avantgardisk Ekstrem Metal :p hehe morro å finne på nye sjangere ;)

6582507[/snapback]

Black Prog?

 

For avantgardistisk er de på ingen måte. Avantgarden er driver på med milevis særere ting enn Enslaved. Progressive er de derimot definitivt. Faktisk minner de mest om en slags ekstrem-metal versjon av Rush. Rush på bad tripp og speed.

 

Enkleste er vel å fortsette å kalle dem Viking-metal, siden sjangeren aldri handlet om musikken, men tekstene, og tekstene til Enslaved ennå handler om Norrøne ting.

Lenke til kommentar

Black Prog blir feil det også ;)

 

Viking Metal, ja på en måte er jeg enig, det tidligere Enslaved er Viking Metal men det dem spiller idag omhandler ikke vikingene direkte heller. Ifølge dem selv spiller dem Ekstrem Metal.

 

Avantgarde, jeg syns dem har masse avantgarde elementer i musikken sin, men ja de er progressive også.

 

Jeg kaller dem bare ekstrem metal så slipper jeg å irritere noen og/eller forvirre andre :)

Lenke til kommentar

blablabla emperår spiller avantgarde metall med en friksjona av svart og litt rosa, mens derimot enslaved spiller progget ekstrem metal med litt fusion og jazz inni som er godt. Darkthrone spelller fusion death jazz metal og har aldri noengang vært i nærheten av black.

 

Edit: Forslag, vi deler all musikk inn i to sjangre: God og dårlig musikk, jeg er sjef over hvilke band som skal hvor :)

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Darkthrone omtaler seg selv og har alltid blitt sett på som "gudfarene" av den andre "Black Metal Wave", når du har bilde av Nocturno Culto som avatar burde du vite såpass. De spiller Black Metal og de har definert Ekte Norsk Black Metal siden 1992. <<< håper du i ditt innlegg prøvde å gjøre narr på sjanger fetishen og ikke var seriøs :p

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar
Darkthrone omtaler seg selv og har alltid blitt sett på som "gudfarene" av den  andre "Black Metal Wave", når du har bilde av Nocturno Culto som avatar burde du vite såpass. De spiller Black Metal og de har definert Ekte Norsk Black Metal siden 1992. <<< håper du i ditt innlegg prøvde å gjøre narr på sjanger fetishen og ikke var seriøs :p

6583399[/snapback]

Med det siste albummet har de dratt inn litt elementer fra andre sjangre mener jeg, og gått litt vekk fra det gamle. Jeg har bare hørt noe av det nye, så skal ikke snakke for høyt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...