Gå til innhold

"Satanrock" - Hva mener du om denne typen musikk?

Anbefalte innlegg

Nå er det snakk om "satanistiske" eller "kristen-hatende" tekster så der det flere ekstrem-metal band med kristne tekster enn motsatt..

6511495[/snapback]

Siden når? Da regner jeg med anti-religiøse tekster som "kristen-hatende".

6511504[/snapback]

da mener jeg band som dimmu, satyricon, enslaved, cradle og sånne band.. ikke band som for eksempel dum dum boys som banner i tekstene eller sånne ting.. Metal-band der tekstene først å fremst handler om ondskap og hat av kristne.. ikke band som har tekster som strider mot kristendommen (for eksempel drap eller sex)..

Edit:

Ta en tur innom www.christianrocklyrics.com og last ned musikk fra den listen med band som står ramset opp som top 100..

Endret av badeanden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da mener jeg band som dimmu, satyricon, enslaved, cradle og sånne band.. ikke band som for eksempel dum dum boys som banner i tekstene eller sånne ting.. Metal-band der tekstene først å fremst handler om ondskap og hat av kristne.. ikke band som har tekster som strider mot kristendommen (for eksempel drap eller sex)..

Edit:

Ta en tur innom www.christianrocklyrics.com og last ned musikk fra den listen med band som står ramset opp som top 100..

6511528[/snapback]

Ja, og det finnes utrolig mange slike band som har anti-religiøse tekster i ekstremetal sjangeren... Finner nok lett et par hundre band kan jeg tenke meg, men har ikke tid til å gjøre slikt på jobb vettu ;)

edit:

Og du kan ta en tur innom her: http://www.darklyrics.com/index.html

Ja, jeg vet at der er det også kristne band, men jeg vil påstå at de fleste ikke er det (uten at jeg har gått gjennom alle to og et halvt tusen bandene).

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Apropo denne diskusjonen angående satanistisk musikk, så er det mer kristen hard-metal enn satanistisk, som er veldig lik den satanistiske musikken, men har helt annerledes tekster.. For eksempel Hellhammer som spilte i mayhem, har gått over til et kristent black-metal band som heter antestor etter at han ble kristen..

Hvis du hadde litt peiling så hadde du visst at Hellhammer har vært session-tromiss for en rekke band. Dette var bare en annen jobb. Han har ikke joinet bandet og jeg tvilert sterkt på at han har blitt kristen.

Hvis du finner noe fra extol, zao, as i lay dying eller antestor så skal eg love deg at du ikke tror det e kristen musikk.. Utrolig bra.. Faktisk bedre enn satanistisk musikk..

Kristen metall er ikke noe forskjellig fra annen metall: noe er dritt, noe er bra, osv..

Jeg synes det meste er dritt forøvrig. Untaket må være Extol. Det er ingenting kristent ved selve musikken. Dette har bandet sagt selv og sier at de IKKE er "kristen" metall, men ganske enkelt metallband der medlemene er kristne og synger(les: skriker) om religionen sin.

Nå er det snakk om "satanistiske" eller "kristen-hatende" tekster så der det flere ekstrem-metal band med kristne tekster enn motsatt..

Spørst hva en emner med antikristne.

Antikrist kan forekommer i følgende former: paganisme, naturrrelgioner, okkultisme, frihet fra konservativ moral, opphøying av førkristentid, osv...

Og selv om en begrenser det til fks. okkultisme så vil det være mer av dem.

Hvis du følger med på metalscenen(HELE metalscenen, ikke bare den ørlille kristne delen av scenen) så vil du se at det er betydelig mer band med verdier som er sterkt motstridende med kristendom og/eller i direkte motstand.

Metal-band der tekstene først å fremst handler om ondskap og hat av kristne.. ikke band som har tekster som strider mot kristendommen (for eksempel drap eller sex)..

Det er det kanskje mindre av enn pro-kristen musikk. Men det er vel bra? Det betyr bare at band er mer sakelig i kritikken av kristendom enn "arrrgh drep de kristen!". (Selv om det er MYE av dette i black metal. Muligens mer enn kristen ekstrem metall.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Hirrhirr Hellhammer i Antestor(som forøvrig er et drittband) skulle faderullan meg tatt seg ut.

Og til dette at jeg nevnte fjortenåringer: Det var bare for å få frem at den type nyoppstartete black metal jeg tenkte på var disse med noen nyfrelste dimmu fans som skal lage den ondeste mest sataniske musikken noensinne :) Jeg spiller en form for svart metall selv så jeg hiver regelrett fjell i glasshus med uttalelsene mine, men jeg er så selvgod at jeg føler at bandet mitt er et par hakk over band som for eksempel:

Frosne Lik

Og hva i heiteste helvette er det med at ingen klarer å skaffe seg en helt streit vokalist da? Skulle jeg spilt i et band hadde det vært hvertfall viktig for meg selv at de andre hadde hatt et vist nivå, menmen, black metal kan umulig få et dårligere rykte enn det allerede har.

NP: Burzum - War

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Ok, jeg gir meg.. Ville egentlig bare fram til at det var veldig mange flere kristne metal-band enn folk tror..

And now to something completely different:

Noen som kunne tenkt seg å dra på maiden konserten i bergen i november?

Har billett..

Pm meg..

Lenke til kommentar
Men metalfans er nok klar over dette

6511890[/snapback]

Tviler jeg på. De færreste forventer at grove metalband med growling er kristene.

Ta Killswitch Engage som eksempel. Mange kristene tekster. Ingen tror de er kristene.

6512022[/snapback]

E sant..

Bra det e en som forstår det jeg sier :cool:

Lenke til kommentar
Men metalfans er nok klar over dette

6511890[/snapback]

Tviler jeg på. De færreste forventer at grove metalband med growling er kristene.

Ta Killswitch Engage som eksempel. Mange kristene tekster. Ingen tror de er kristene.

6512022[/snapback]

Please...vokalisten har kors rundt halsen i musikkvideon. Fol k må da skjønne det?

Dessuten er det sikkert band med kristne medlemmer uten at de bruker musikken sin til misjon. :shrug:

Ok, reformulering: alle utenom uvitende metalfans vet at det finnes kristen metal.

Hvis du ikke vet om kristen metall så har kan du virkelig ikke så mye om sjangeren/subkulturen. (spør du meg)

(En generell "regel" ang. kristendom er at de infiserer omtrent alt av vestlig kultur, samme hvor antikristent det er i utgangspunktet..)

EDIT: Killswitch Engage er forøvrig skikkelig middelmådig metalcore. :green:

Har en bra sang(My Last Serenade) og noen gode riff her og der på andre sanger.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke så rart ingen forstår hva du mener når du sier "Nå er det snakk om 'satanistiske' eller 'kristen-hatende' tekster så der det flere ekstrem-metal band med kristne tekster enn motsatt", men egentlig mener å si at "det var veldig mange flere kristne metal-band enn folk tror".

Er nok hos deg kommunikasjonsproblemet ligger.

Lenke til kommentar
Jau, men hvor man bor i verden har ikke noe å si om man lager god eller dårlig ekstrem metall....

6512410[/snapback]

Sant.

Norge lager generelt sett ekstremt mye ekstrem metall.

Når man får mye så er det dømt til å bli noe bra. (blant alt dritten)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...