Glenn Østerud Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei. Jeg har kjøpt et 4gb Sandisk Ultra II kort fra eBay, fra en selger i USA. Jeg betalte ca 104$ for kortet, inkl. frakt. Dvs, ca 1/2 pris av norsk pris. Men når jeg knipset litt bilder med kortet samme dag som jeg fikk det, så synes jeg ikke kortet er noe kjappere enn mitt Kingston Elite Pro 1Gb kort. Jeg "løp" ned i kjellern og kjørte HD Tach disk-test mot både Sandisk kortet og Kingston kortet, men ingen av dem kom opp mot 10Mb/sek skriv. Sandisk ligger på ca 8Mb/sek, og kingston ca 6-7Mb/sek. Nå begynner jeg litt å lure.. Har jeg fått en org. Sandisk 4gb, eller er det noe snuks her? Kortet kom i en skikkelig Sandisk eske, lå i plastikk, det følger med Sandisk papirer og full pakke. Har jeg blitt litt lurt, eller er ikke Ultra II kjappere enn dette? Jeg vet at jo større brikke, jo dårligere hastighet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Når du får 8MB/sec hastighet på Sandiskkortet er det ikke akkurat treigt. det er vel tett oppunder det det skal ligge på, som er 10MB/9MB? Når du sier knipset bilder, hva legger du i det? I vanlige enkeltframes vil du jo selvsagt ikke merke forskjell. Det er først når du begynner med lange RAW serier at forskjellen vil åpenbare seg. Etter at minnebufferen på kamera er full og kamera må begynne å skrive til kortet.. ta en titt her: http://www.robgalbraith.com/bins/multi_pag...p?cid=6007-7699 Endret 9. juli 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Når du får 8MB/sec hastighet på Sandiskkortet er det ikke akkurat treigt. det er vel tett oppunder det det skal ligge på, som er 10MB/9MB? Ja, du har jo rett i det. Jeg trodde faktisk jeg skulle få tall over 10mb/sek. vil åpenbare seg. Etter at minnebufferen på kamera er full og kamera må begynne å skrive til kortet.. Dersom jeg skyter JPEG kan jeg jo ta bilder i en evighet. Men dersom jeg prøver RAW, synes jeg ikke ytelsen er noe høyere enn på mitt Kingston kort. Dersom jeg prøver RAW kan jeg heller ikke synes å merke den helt store forskjellen. Jeg synes faktisk det tar litt lenger tid å hente frem bilder igjen etter en lang serie, men det må kanskje beregnes med 4gb kort? Telleverket viser jo lenge 999 bilder igjen, men begynner selvsagt å telle nedover etter noen serier. ta en titt her: http://www.robgalbraith.com/bins/multi_pag...p?cid=6007-7699 6463184[/snapback] Jeps, har nettopp kjøpt Ultra II med utgangspunkt i denne testen, fordi Extreme III ikke viser seg å være så veldig mye raskere på 350D. Men jeg slapper litt mer av nå, i og med at testene ligger godt opptil det kortet skal yte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå