Gå til innhold

Six pack Hvordan?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk "BMI på mellom 18,5 og 24,9 = normal kroppsvekt. " Hadde BMI på 19 men uanset: Vis man trener og veier sån 80 kg med bare muskler er man feit ifølge det systemet så funker ikke helt.

OT: Noen som vet om det er lurt å ta 30 x 5 hver dag? :innocent:

Endret av DNA1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg fant en gang et trening opplegg på nettet som jeg har prøvd en stund.

Det går ut på å ta 10 forskjellige situps-metoder. Jeg kan bare ta 8 av dem fordi jeg mangler en benkelignende-sak. (alle disse gjøres 2 ganger) Uansett, der skulle du ta situps 3 dager på rad og en dag pause. Tror det var slik at etter tre ganger legger du på 3 situps på hver situps-metode. (men hvem gidder det. Jeg bare fant et passe antall og holdt meg der)

OT:

Nå er jeg oppe i 35 på hver, untatt på to øvelser da disse er tyngre enn de andre. På disse er jeg kommet til 29

Dvs. 6 x 35 = 210 | 2 x 29 = 58 | 210 + 58 = 268.

Da dette gjøres 2 ganger blir det 536 situps på en kveld. Er ikke det litt mye eller?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Skal du bli sterkare er det betre at du legg på vekter. Ser heller ingen grunn til å trene på så mange forskjellige måtar kvar gong. Så lenge du trener alle magemusklane bør dette vere nok. Du treng ikkje fleire øvelsar på kvar muskel. Sjølvsagt er det fint om du varierer på øvelsaneno og då.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

I fjord, da jeg fortsatt spilte hockey dreiv vi med brytetreninger. Brytetreneren, som forøvrig var ganske brutal, fikk oss til å ta 100sit ups på 5 forskjellige måter i ett. Rekkefølgen var som følger:

-20 med bena opp i lufta og ca. 90 grader i kneleddet.

-20 med bena rett opp.

-20 med høyrebenet rett opp og venstrebenet rett frem, men ikke nær bakken.

-20 med venstrebenet rett opp og høyrebenet rett frem, men ikke nær bakken.

-20 med begge bena rett frem(samlet).

Skal forsikre dere om at jeg var passe kjørt etter den serien, men det ga resultat utrolig fort. Men veldig viktig å pushe som f*** når du trener mage, iallefall min erfaring ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Skal du bli sterkare er det betre at du legg på vekter. Ser heller ingen grunn til å trene på så mange forskjellige måtar kvar gong. Så lenge du trener alle magemusklane bør dette vere nok. Du treng ikkje fleire øvelsar på kvar muskel. Sjølvsagt er det fint om du varierer på øvelsaneno og då.

6682433[/snapback]

Grunnen til dette er at alle de forskjellige magemusklene blir trent, i stedet for å kun trene "øvre del" noe du gjør med "vanlige situps".

Letteste måten til sixpack:

:roll:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Som om ikke det var nok måtte vi også kjøre serier på 50 situps hvor vi fikk 3 harde slag (og da mener jeg harde, som i en voksen manns slag) i magen på hver situps. Du merka det etterpå ja.

6683787[/snapback]

Har også prøvd det, husk å slå HARDT eller tungt på en måte, legg vekt i slagene. Hjelper utrolig godt ...

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Å slå hjelper ikke på å få magemuskler, men å herde mot slag.

6692516[/snapback]

FEIL. Du strammer magemusklene ekstra mye, slik at slaget ikke skal lage skade på kroppen. Ut i fra dette kan jeg si at "JA", magemusklene blir mere trent av slag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...